Waterstof is bruikbaar in de binnenvaart

Waterstof is in principe bruikbaar als brandstof in de binnenvaart. Dat blijkt uit een haalbaarheidsstudie in het kader van het Duits-Nederlandse samenwerkingsproject Marigreen.

De studie toont aan dat waterstof toepasbaar is in veel sectoren in de binnenvaart. Maar niet op korte termijn. In de eerste plaats is waterstof nog te duur en niet toegelaten als brandstof. Bovendien is de ombouw van motoren tamelijk kostbaar.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Waterstof is bruikbaar in de binnenvaart | Schuttevaer.nl

Waterstof is bruikbaar in de binnenvaart

Waterstof is in principe bruikbaar als brandstof in de binnenvaart. Dat blijkt uit een haalbaarheidsstudie in het kader van het Duits-Nederlandse samenwerkingsproject Marigreen.

De studie toont aan dat waterstof toepasbaar is in veel sectoren in de binnenvaart. Maar niet op korte termijn. In de eerste plaats is waterstof nog te duur en niet toegelaten als brandstof. Bovendien is de ombouw van motoren tamelijk kostbaar.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer