Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Veerboot Folgefonn heeft geen mens nodig om af te meren

Bergen

Het Finse technologieconcern Wärtsilä heeft met succes een innovatieve autodocking-technologie getest. De proeven werden uitgevoerd met de Folgefonn, een 83-meter lange veerboot van de Noorse rederij Norled.

1 / 2
De innovatieve Wärtsilä autodocking-technologie werd uitgeprobeerd op de veerboot Folgefonn van Norled. (Foto Wärtsilä)

De innovatieve Wärtsilä autodocking-technologie werd uitgeprobeerd op de veerboot Folgefonn van Norled. (Foto Wärtsilä)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (2)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

  • G.M. Noldes

    Als ik dit lees dan moeten alle Europesche vaarweg beheerders het automatiseren over laten aan Wartsila.
    Mijn ervaring de afgelopen 25 a 30 jaar is dat alle automatisering en/of moderniseringen aan kunstwerken de gebruiker van de vaarweg tijd kost. Dit loopt in sommige gevallen op tot bijna drie maal zo lang als hand bediening.
    Dus als het bovenstaande waar is (en dat betwijfel ik) is het een keurige prestatie.

  • M. den Hertog

    Wellicht iets voor GVB-veren? Op deze manier kunnen ze in ieder geval de computer de schuld geven als die veerboot op de kade botst.

Lees ook