Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Methanol-motoren geschikt voor elk schip

DELFT

Scheepsmotoren in het binnenvaartsegment kunnen na een retrofit op methanol draaien, wat de emissies sterk vermindert. Dat is in het kader van het Europese Summeth-project in Zweden aangetoond met testen op een Scania D13 en een 12 liter Weichai motor.

1 / 1
Het voor methanol gebruikte brandstofsysteem in de Stena Germanica is een common rail-systeem met dubbelwandige hogedruk-brandstofleidingen. (Archieffoto Stena Line)

Het voor methanol gebruikte brandstofsysteem in de Stena Germanica is een common rail-systeem met dubbelwandige hogedruk-brandstofleidingen. (Archieffoto Stena Line)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Lees ook

Schuttevaer.nl gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën (cookies) onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren. Meer informatie hierover vindt u in ons cookie-statement.