Nabehandelingsunit maakt bestaande motoren Euro V

Maritiem uitlaatspecialist Discom heeft in samenwerking met Yerseke Engine Services (YES) een nabehandelingsunit ontwikkeld waarmee zowel bestaande als nieuwe motoren kunnen voldoen aan de Euro V emissienorm.

Nabehandelingsunit maakt bestaande motoren Euro V

Het systeem bestaat uit een zogeheten Selectieve Catalystische Reductie (SCR) in combinatie met een roetfilter. ‘Het managementsysteem waarschuwt wanneer de filter aan vervanging toe is’, zegt accountmanager van Discom Werner van Well. ‘Daarnaast controleren we jaarlijks aan boord de goede werking van het systeem. We ontzorgen de binnenvaartondernemer zoveel mogelijk.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nabehandelingsunit maakt bestaande motoren Euro V | Schuttevaer.nl

Nabehandelingsunit maakt bestaande motoren Euro V

Maritiem uitlaatspecialist Discom heeft in samenwerking met Yerseke Engine Services (YES) een nabehandelingsunit ontwikkeld waarmee zowel bestaande als nieuwe motoren kunnen voldoen aan de Euro V emissienorm.

Nabehandelingsunit maakt bestaande motoren Euro V

Het systeem bestaat uit een zogeheten Selectieve Catalystische Reductie (SCR) in combinatie met een roetfilter. ‘Het managementsysteem waarschuwt wanneer de filter aan vervanging toe is’, zegt accountmanager van Discom Werner van Well. ‘Daarnaast controleren we jaarlijks aan boord de goede werking van het systeem. We ontzorgen de binnenvaartondernemer zoveel mogelijk.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer