Volvo Penta introduceert IMO Tier III-concept

Volvo Penta introduceert een nabehandelingsconcept om te voldoen aan de komende IMO Tier III-normen. Hiermee wordt een wereldwijde oplossing beschikbaar voor commerciële maritieme operators. De oplossing is gebaseerd op eigen ervaring en op de expertise van de Volvo Group met geavanceerde SCR-technologie (Selective Catalytic Reduction). Dit heeft geleid tot een systeem dat geschikt is voor zware maritieme toepassingen.

Volvo Penta introduceert IMO Tier III-concept

Vanaf 2021 gelden nieuwe restricties voor emissies voor schepen die op de Oostzee en de Noordzee varen. Het voorschrift voor International Maritime Organization (IMO) Tier III vereist een reductie in de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) van circa 70 procent, afhankelijk van de omvang van de motor, in vergelijking met de huidige IMO Tier II-niveaus.

Volvo Penta

Volvo Penta brengt de IMO Tier III-oplossing in eerste instantie uit voor de 13-liter modellen omdat deze worden gebruikt voor een grote reeks maritieme toepassingen. De oplossing is leverbaar voor binnenboordmotoren en het Volvo Penta IPS systeem (Inboard Performance System) met een vermogen van 294-588 kW, hulpmotoren (van 294-441 kW) en generatoren (van 300-400 kW). De reductie van NOx gaat van de momenteel toegestane niveaus van 7,7 g/kWh naar beneden tot 2 g/kWh.

Volvo Penta introduceert IMO Tier III-concept | Schuttevaer.nl

Volvo Penta introduceert IMO Tier III-concept

Volvo Penta introduceert een nabehandelingsconcept om te voldoen aan de komende IMO Tier III-normen. Hiermee wordt een wereldwijde oplossing beschikbaar voor commerciële maritieme operators. De oplossing is gebaseerd op eigen ervaring en op de expertise van de Volvo Group met geavanceerde SCR-technologie (Selective Catalytic Reduction). Dit heeft geleid tot een systeem dat geschikt is voor zware maritieme toepassingen.

Volvo Penta introduceert IMO Tier III-concept

Vanaf 2021 gelden nieuwe restricties voor emissies voor schepen die op de Oostzee en de Noordzee varen. Het voorschrift voor International Maritime Organization (IMO) Tier III vereist een reductie in de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) van circa 70 procent, afhankelijk van de omvang van de motor, in vergelijking met de huidige IMO Tier II-niveaus.

Volvo Penta

Volvo Penta brengt de IMO Tier III-oplossing in eerste instantie uit voor de 13-liter modellen omdat deze worden gebruikt voor een grote reeks maritieme toepassingen. De oplossing is leverbaar voor binnenboordmotoren en het Volvo Penta IPS systeem (Inboard Performance System) met een vermogen van 294-588 kW, hulpmotoren (van 294-441 kW) en generatoren (van 300-400 kW). De reductie van NOx gaat van de momenteel toegestane niveaus van 7,7 g/kWh naar beneden tot 2 g/kWh.