Ook bulk als erts en kolen autonoom de wereld over

Het Australische BHP Billiton, het grootste mijnbouwbedrijf ter wereld, wil binnen 10 jaar erts, kolen en koper de wereld over brengen met autonoom varende schepen. Meer automatisering in het vervoer van droge bulk is volgens het mijnbouwconcern nodig om een goede toekomst te kunnen garanderen.

Ook bulk als erts en kolen autonoom de wereld over

BHP Billiton vervoerde vorig jaar 250 miljoen ton erts en kolen. Daarvoor maakten de zeeschepen 1500 reizen en de Australiërs zijn daarmee niet alleen het grootste mijnbouwbedrijf te wereld, maar ook een van de grootste verladers van droge bulk ter wereld. ‘Het vervoer van lading overzee is van levensbelang voor ons succes’, schrijven de Australiërs. We nemen dan ook graag een leidende rol om de markt van de droge bulk te veranderen en zo de veiligheid, milieuvriendelijkheid, innovatie en efficiency te verbeteren.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Ook bulk als erts en kolen autonoom de wereld over | Schuttevaer.nl

Ook bulk als erts en kolen autonoom de wereld over

Het Australische BHP Billiton, het grootste mijnbouwbedrijf ter wereld, wil binnen 10 jaar erts, kolen en koper de wereld over brengen met autonoom varende schepen. Meer automatisering in het vervoer van droge bulk is volgens het mijnbouwconcern nodig om een goede toekomst te kunnen garanderen.

Ook bulk als erts en kolen autonoom de wereld over

BHP Billiton vervoerde vorig jaar 250 miljoen ton erts en kolen. Daarvoor maakten de zeeschepen 1500 reizen en de Australiërs zijn daarmee niet alleen het grootste mijnbouwbedrijf te wereld, maar ook een van de grootste verladers van droge bulk ter wereld. ‘Het vervoer van lading overzee is van levensbelang voor ons succes’, schrijven de Australiërs. We nemen dan ook graag een leidende rol om de markt van de droge bulk te veranderen en zo de veiligheid, milieuvriendelijkheid, innovatie en efficiency te verbeteren.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer