De Waal ontwerpt slank dubbel-roersysteem

Een nieuw ontwikkeld dubbel binnenvaartroer voor grotere binnenvaartschepen levert een onverwacht grote weerstandsvermindering op. De weerstand die de roeren veroorzaken daalt zo sterk dat de totale vermogensvraag, en daarmee het brandstofverbruik, met 7 tot 16% kan dalen. Het nieuwe type roer is door Machinefabriek De Waal in Werkendam ontwikkeld, na een gesprek met de schipper van een dubbelwandige 110-metertanker, die heel graag zijn brandstofverbruik wilde verlagen. De maatschappij waarvoor hij vaart wilde het vervoerscontract opzeggen omdat zijn schip meer brandstof verbruikte dan de andere schepen.

De Waal ontwerpt slank dubbel-roersysteem

Weerstandsvermindering roer scheelt 7 tot 16% brandstof

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

De Waal ontwerpt slank dubbel-roersysteem | Schuttevaer.nl

De Waal ontwerpt slank dubbel-roersysteem

Een nieuw ontwikkeld dubbel binnenvaartroer voor grotere binnenvaartschepen levert een onverwacht grote weerstandsvermindering op. De weerstand die de roeren veroorzaken daalt zo sterk dat de totale vermogensvraag, en daarmee het brandstofverbruik, met 7 tot 16% kan dalen. Het nieuwe type roer is door Machinefabriek De Waal in Werkendam ontwikkeld, na een gesprek met de schipper van een dubbelwandige 110-metertanker, die heel graag zijn brandstofverbruik wilde verlagen. De maatschappij waarvoor hij vaart wilde het vervoerscontract opzeggen omdat zijn schip meer brandstof verbruikte dan de andere schepen.

De Waal ontwerpt slank dubbel-roersysteem

Weerstandsvermindering roer scheelt 7 tot 16% brandstof

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer