Antwerpse containerterminal beperkt uitstoot motoren met waterstof

De MSC Home Terminal, de grootste containerterminal van Antwerpen, heeft de dieselgeneratoren van al haar Cargotec Straddle Carriers uitgerust met een AquaFuelSysteem om brandstofverbruik en emissies te reduceren.

Antwerpse containerterminal beperkt uitstoot motoren met waterstof

Dit systeem produceert, met behulp van 24 Volt gelijkstroom waterstof en zuurstof uit gedestilleerd water (via elektrolyse). Via de luchtaanzuig van de motor wordt dit direct gemengd met de inlaatlucht. ‘Het systeem verbetert de verbranding van de motoren’, zegt zaakvoerder Geerard Collijs van leverancier Automotive Ecology uit het Belgische Opwijk.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Antwerpse containerterminal beperkt uitstoot motoren met waterstof | Schuttevaer.nl

Antwerpse containerterminal beperkt uitstoot motoren met waterstof

De MSC Home Terminal, de grootste containerterminal van Antwerpen, heeft de dieselgeneratoren van al haar Cargotec Straddle Carriers uitgerust met een AquaFuelSysteem om brandstofverbruik en emissies te reduceren.

Antwerpse containerterminal beperkt uitstoot motoren met waterstof

Dit systeem produceert, met behulp van 24 Volt gelijkstroom waterstof en zuurstof uit gedestilleerd water (via elektrolyse). Via de luchtaanzuig van de motor wordt dit direct gemengd met de inlaatlucht. ‘Het systeem verbetert de verbranding van de motoren’, zegt zaakvoerder Geerard Collijs van leverancier Automotive Ecology uit het Belgische Opwijk.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer