Siship-EcoPropsysteem in Brakel II

Scheepswerf Grave in Grave heeft de veerpont Brakel II (42 x 12,3 meter, 135 ton) opgeleverd aan de gemeente Zaltbommel. Het schip beschikt over vier roerpropellers van 120 kW elk. De veerpont heeft een nieuw ontwikkeld dieselelektrisch voortstuwingssysteem van Siemens Marine Solutions. Het gaat om een Siship-EcoPropsysteem. Het is het eerste vaartuig in Nederland dat hiermee wordt uitgerust.

Siship-EcoPropsysteem in Brakel II

Siship-EcoProp werkt met compacte watergekoelde omvormers en watergekoelde elektromotoren die 120 kW bij 1800 toeren leveren. De 400 Volts elektromotoren leveren maximaal 200 kW bij 3000 toeren, maar daar zijn de Schottels niet op gebouwd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Siship-EcoPropsysteem in Brakel II | Schuttevaer.nl

Siship-EcoPropsysteem in Brakel II

Scheepswerf Grave in Grave heeft de veerpont Brakel II (42 x 12,3 meter, 135 ton) opgeleverd aan de gemeente Zaltbommel. Het schip beschikt over vier roerpropellers van 120 kW elk. De veerpont heeft een nieuw ontwikkeld dieselelektrisch voortstuwingssysteem van Siemens Marine Solutions. Het gaat om een Siship-EcoPropsysteem. Het is het eerste vaartuig in Nederland dat hiermee wordt uitgerust.

Siship-EcoPropsysteem in Brakel II

Siship-EcoProp werkt met compacte watergekoelde omvormers en watergekoelde elektromotoren die 120 kW bij 1800 toeren leveren. De 400 Volts elektromotoren leveren maximaal 200 kW bij 3000 toeren, maar daar zijn de Schottels niet op gebouwd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer