Clip #83: 2x Industrie 6D41 op de Moby King

Kees van Leeuwen, directeur-eigenaar van Tisset Rederij & Partyrondvaarten, spreekt met liefde over de twee Industrie 6D41-motoren in het rondvaartschip Moby King. ‘Het zijn betrouwbare, lieve motoren.’ 

Het zijn betrouwbare, lieve motoren’, zegt rondvaartreder Kees van Leeuwen over de langzaamlopers in zijn Moby King. (Schermfoto uit video)

‘Loflied op de langzaamloper (30)

Door Heere Heeresma jr
 De Moby King werd in 1960 bij Scheepswerf Appingedam als het veerschip Rottum gebouwd voor Wagenborg Passagiersdiensten, die er de veerdienst met Ameland mee onderhield. In 1968 werd de Rottum van 35,67 meter tot 49,49 meter verlengd. In 1996 kocht Van Leeuwen de Rottum en herdoopte haar in Moby King. Tegenwoordig maakt zij rondvaarten met maximaal 600 passagiers. 

In de video demonstreert Van Leeuwen de startprocedure van de twee Industrie’s. Hij wijst erop dat de duurzaamheid van de uit 1960 stammende motoren niet alleen in hun lage verbruik zit. ‘Duurzaam is ook: er heel lang mee doen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Clip #83: 2x Industrie 6D41 op de Moby King | Schuttevaer.nl

Clip #83: 2x Industrie 6D41 op de Moby King

Kees van Leeuwen, directeur-eigenaar van Tisset Rederij & Partyrondvaarten, spreekt met liefde over de twee Industrie 6D41-motoren in het rondvaartschip Moby King. ‘Het zijn betrouwbare, lieve motoren.’ 

Het zijn betrouwbare, lieve motoren’, zegt rondvaartreder Kees van Leeuwen over de langzaamlopers in zijn Moby King. (Schermfoto uit video)

‘Loflied op de langzaamloper (30)

Door Heere Heeresma jr
 De Moby King werd in 1960 bij Scheepswerf Appingedam als het veerschip Rottum gebouwd voor Wagenborg Passagiersdiensten, die er de veerdienst met Ameland mee onderhield. In 1968 werd de Rottum van 35,67 meter tot 49,49 meter verlengd. In 1996 kocht Van Leeuwen de Rottum en herdoopte haar in Moby King. Tegenwoordig maakt zij rondvaarten met maximaal 600 passagiers. 

In de video demonstreert Van Leeuwen de startprocedure van de twee Industrie’s. Hij wijst erop dat de duurzaamheid van de uit 1960 stammende motoren niet alleen in hun lage verbruik zit. ‘Duurzaam is ook: er heel lang mee doen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer