Flettner-rotor presteert in praktijk beter dan gedacht

De Eco Flettner-rotor aan boord van het vrachtschip Fehn Pollux levert meer rendement dan vooraf was berekend. Dat blijkt nu het 90 meter lange en 4200 ton metende schip een halfjaar onderweg is. Tijdens de reis worden constant gegevens verzameld waaruit het hoge rendement van de 18 meter hoge rotor blijkt.

Flettner-rotor presteert in praktijk beter dan gedacht

‘Rotor kan meer vermogen leveren dan hoofdmotor’
Zeker 10% besparing op brandstofverbruik

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Flettner-rotor presteert in praktijk beter dan gedacht | Schuttevaer.nl

Flettner-rotor presteert in praktijk beter dan gedacht

De Eco Flettner-rotor aan boord van het vrachtschip Fehn Pollux levert meer rendement dan vooraf was berekend. Dat blijkt nu het 90 meter lange en 4200 ton metende schip een halfjaar onderweg is. Tijdens de reis worden constant gegevens verzameld waaruit het hoge rendement van de 18 meter hoge rotor blijkt.

Flettner-rotor presteert in praktijk beter dan gedacht

‘Rotor kan meer vermogen leveren dan hoofdmotor’
Zeker 10% besparing op brandstofverbruik

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer