China scherpt zwavelregels verder aan

Waar China nog niet zo ver gaat als in Europa, waar grofweg op de Noord- en Oostzee de zwavelnorm naar 0,1% is teruggebracht, scherpt het land de regels regelmatig verder aan. Zo moet met ingang van 1 januari 2019 in drie ECA’s (Emission Control Area’s) vanaf het binnenvaren van het 12-mijlsgebied al worden overgeschakeld op brandstof met maximaal 0,5% zwavel.

Op dit moment moet worden overgeschakeld binnen een uur nadat een schip is afgemeerd. Een uur voor vertrek mag weer worden overgeschakeld op zware stookolie.
Het gaat om de ECA-gebieden Pearl River Delta, 400 kilometer noord-zuid voor Hongkong en Macau, Jangtze Delta, 500 kilometer lang, voor de havens van onder meer Sjanghai, Nantong, Taizhou en Zhousan en Bohai Sea Water Area, de baai waaraan havens als Dalian, Tianjin, Caofedian, Jingtang en Huanghua liggen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

China scherpt zwavelregels verder aan | Schuttevaer.nl

China scherpt zwavelregels verder aan

Waar China nog niet zo ver gaat als in Europa, waar grofweg op de Noord- en Oostzee de zwavelnorm naar 0,1% is teruggebracht, scherpt het land de regels regelmatig verder aan. Zo moet met ingang van 1 januari 2019 in drie ECA’s (Emission Control Area’s) vanaf het binnenvaren van het 12-mijlsgebied al worden overgeschakeld op brandstof met maximaal 0,5% zwavel.

Op dit moment moet worden overgeschakeld binnen een uur nadat een schip is afgemeerd. Een uur voor vertrek mag weer worden overgeschakeld op zware stookolie.
Het gaat om de ECA-gebieden Pearl River Delta, 400 kilometer noord-zuid voor Hongkong en Macau, Jangtze Delta, 500 kilometer lang, voor de havens van onder meer Sjanghai, Nantong, Taizhou en Zhousan en Bohai Sea Water Area, de baai waaraan havens als Dalian, Tianjin, Caofedian, Jingtang en Huanghua liggen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer