Ombouw LNG naar ethaan ‘wereldprimeur’

Aan boord van de gastanker Navigator Aurora heeft in het Deense Frederikshavn de eerste ombouw van een dual-fuel diesel/LNG motor naar een diesel/ethaan motor plaats gehad. Dat heeft het Amerikaanse klassebureau ABS bekendgemaakt.

Ombouw LNG naar ethaan ‘wereldprimeur'

De Navigator Aurora, laadvermogen 35.000 ton ethyleen/LNG, werd in 2016 opgeleverd met een MAN B&W 6S50ME-C8.2-GI dual fuel (HFO/LNG motor. Die motor is in 15 dagen omgebouwd tot een 6S50ME-C-GIE (HFO/ethaan) dual fuel motor.
Bij het project betrokken waren behalve MAN, ABS, eigenaar Navigator Gas de charterer Borealis, de leverancier van het gassysteem TGE en ook de Liberiaanse regering betrokken. De Navigator Aurora vaart onder Liberiaanse vlag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Ombouw LNG naar ethaan ‘wereldprimeur’ | Schuttevaer.nl

Ombouw LNG naar ethaan ‘wereldprimeur’

Aan boord van de gastanker Navigator Aurora heeft in het Deense Frederikshavn de eerste ombouw van een dual-fuel diesel/LNG motor naar een diesel/ethaan motor plaats gehad. Dat heeft het Amerikaanse klassebureau ABS bekendgemaakt.

Ombouw LNG naar ethaan ‘wereldprimeur'

De Navigator Aurora, laadvermogen 35.000 ton ethyleen/LNG, werd in 2016 opgeleverd met een MAN B&W 6S50ME-C8.2-GI dual fuel (HFO/LNG motor. Die motor is in 15 dagen omgebouwd tot een 6S50ME-C-GIE (HFO/ethaan) dual fuel motor.
Bij het project betrokken waren behalve MAN, ABS, eigenaar Navigator Gas de charterer Borealis, de leverancier van het gassysteem TGE en ook de Liberiaanse regering betrokken. De Navigator Aurora vaart onder Liberiaanse vlag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer