Strop van een miljoen bij RWS door verkeerd bestelde RHIB’s

Rijkswaterstaat heeft bij de aanbesteding van twee Rigid Hull Inflatable Boats (RHIB’s) voor de Kustwacht zodanige fouten gemaakt dat deze snelle motorboten niet bruikbaar zijn waarvoor ze bedoeld waren. De schade bedraagt mogelijk een miljoen euro. Dat meldt minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat na een WOB-verzoek van de Volkskrant in een brief aan de Tweede Kamer.

Strop van een miljoen bij RWS door verkeerd bestelde RHIB's

De aanbesteding bestond in totaal uit vier snelle motorboten. Ze moesten de RHIB’s vervangen van de schepen Barend Biesheuvel, de Zeearend en de Visarend van de Kustwacht. De opdracht voor de twee RHIB’s voor de Barend Biesheuvel werd gegund aan het Italiaanse bedrijf Arimar. Het Nederlandse bedrijf Work Ribs kreeg de opdracht voor de twee RHIB’s voor de Zeearend en de Visarend.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Strop van een miljoen bij RWS door verkeerd bestelde RHIB’s | Schuttevaer.nl

Strop van een miljoen bij RWS door verkeerd bestelde RHIB’s

Rijkswaterstaat heeft bij de aanbesteding van twee Rigid Hull Inflatable Boats (RHIB’s) voor de Kustwacht zodanige fouten gemaakt dat deze snelle motorboten niet bruikbaar zijn waarvoor ze bedoeld waren. De schade bedraagt mogelijk een miljoen euro. Dat meldt minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat na een WOB-verzoek van de Volkskrant in een brief aan de Tweede Kamer.

Strop van een miljoen bij RWS door verkeerd bestelde RHIB's

De aanbesteding bestond in totaal uit vier snelle motorboten. Ze moesten de RHIB’s vervangen van de schepen Barend Biesheuvel, de Zeearend en de Visarend van de Kustwacht. De opdracht voor de twee RHIB’s voor de Barend Biesheuvel werd gegund aan het Italiaanse bedrijf Arimar. Het Nederlandse bedrijf Work Ribs kreeg de opdracht voor de twee RHIB’s voor de Zeearend en de Visarend.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer