Finnlines investeert in hybride RoRo-schepen

Finnlines laat voor 200 miljoen euro drie nieuwe hybride RoRo-schepen bouwen op de Chinese Jinling scheepswerf. De schepen komen vanaf 2020 in de vaart en behoren dan volgens de Finse rederij tot de modernste en milieuvriendelijkste RoRo-schepen ter wereld.

De drie nieuwe schepen (17.400 ton dwt) worden 238 meter lang en krijgen 5600 vierkante meter aan autodekken met in totaal 5800 meter aan rijstroken. Ook kunnen de schepen 300 teu meenemen. De schepen voldoen aan de hoogste Finse en Zweedse ijsklasse.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Finnlines investeert in hybride RoRo-schepen | Schuttevaer.nl

Finnlines investeert in hybride RoRo-schepen

Finnlines laat voor 200 miljoen euro drie nieuwe hybride RoRo-schepen bouwen op de Chinese Jinling scheepswerf. De schepen komen vanaf 2020 in de vaart en behoren dan volgens de Finse rederij tot de modernste en milieuvriendelijkste RoRo-schepen ter wereld.

De drie nieuwe schepen (17.400 ton dwt) worden 238 meter lang en krijgen 5600 vierkante meter aan autodekken met in totaal 5800 meter aan rijstroken. Ook kunnen de schepen 300 teu meenemen. De schepen voldoen aan de hoogste Finse en Zweedse ijsklasse.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer