Veelzijdige En Avant 30 voor Muller Dordrecht

Muller Dordrecht heeft de En Avant 30 als sterkste ‘offshore & anchorhandling tug’ toegevoegd aan de nu zes zeegaande slepers tellende vloot. Aangekocht vanwege haar veelzijdige mogelijkheden, licht directeur Bram Muller toe: 110 ton trekkracht, 7200 kuub bluswater per uur én geschikt voor zowel de offshore windindustrie als zee- en havensleepklussen.

Veelzijdige En Avant 30 voor Muller Dordrecht

Door Dirk van der Meulen
Rederij Muller Dordrecht (1918) verhoogde in 2013 de maximaal leverbare trekkracht naar 70 ton door het inzetten van de En Avant 20 voor de offshore, maar de sprong naar 110 ton Bollard Pull opent nóg meer marktmogelijkheden. De Dordtse sleepdienst en zwaar transport specialist, die in juni het 100-jarig bestaan viert, deed in het verleden vooral sleeptransporten over de binnenwateren. ‘We zijn nu ook zeer succesvol in de windindustrie op zee’, zegt Muller.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Veelzijdige En Avant 30 voor Muller Dordrecht | Schuttevaer.nl

Veelzijdige En Avant 30 voor Muller Dordrecht

Muller Dordrecht heeft de En Avant 30 als sterkste ‘offshore & anchorhandling tug’ toegevoegd aan de nu zes zeegaande slepers tellende vloot. Aangekocht vanwege haar veelzijdige mogelijkheden, licht directeur Bram Muller toe: 110 ton trekkracht, 7200 kuub bluswater per uur én geschikt voor zowel de offshore windindustrie als zee- en havensleepklussen.

Veelzijdige En Avant 30 voor Muller Dordrecht

Door Dirk van der Meulen
Rederij Muller Dordrecht (1918) verhoogde in 2013 de maximaal leverbare trekkracht naar 70 ton door het inzetten van de En Avant 20 voor de offshore, maar de sprong naar 110 ton Bollard Pull opent nóg meer marktmogelijkheden. De Dordtse sleepdienst en zwaar transport specialist, die in juni het 100-jarig bestaan viert, deed in het verleden vooral sleeptransporten over de binnenwateren. ‘We zijn nu ook zeer succesvol in de windindustrie op zee’, zegt Muller.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer