Flettner-rotor blijft belofte

De ‘serieuze’ plannen voor de toepassing van Flettner-rotoren in de zeevaart, blijken een jaar na hun aankondiging in Schuttevaer, nog niet te zijn gerealiseerd. Het betreft een nieuw te bouwen 8500-tons schip voor Switijnk Shipping van Stefan Switijnk uit Harlingen en het vergevorderde plan om een bestaand schip, de 4200 ton metende Fehn Pollux, van een rotor te voorzien in het kader van het Nederlands-Duitse project Marigreen.

Flettner-rotor blijft belofte

Aangekondigde projecten lopen vertraging op

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Flettner-rotor blijft belofte | Schuttevaer.nl

Flettner-rotor blijft belofte

De ‘serieuze’ plannen voor de toepassing van Flettner-rotoren in de zeevaart, blijken een jaar na hun aankondiging in Schuttevaer, nog niet te zijn gerealiseerd. Het betreft een nieuw te bouwen 8500-tons schip voor Switijnk Shipping van Stefan Switijnk uit Harlingen en het vergevorderde plan om een bestaand schip, de 4200 ton metende Fehn Pollux, van een rotor te voorzien in het kader van het Nederlands-Duitse project Marigreen.

Flettner-rotor blijft belofte

Aangekondigde projecten lopen vertraging op

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer