Wessels wil nog drie schepen op LNG ombouwen

Nadat de rederij Wessels uit het Duitse Haren in augustus dit jaar het op dual fuel omgebouwde containerfeederschip Wes Amelie (1036 TEU) in gebruik nam, tekende reder Gerd Wessels op de beurs Europort in Rotterdam een ‘letter of intent’ om er nog eens drie te laten ombouwen. De andere partij is MAN Diesel & Turbo.

Wessels wil nog drie schepen op LNG ombouwen

De ombouw van de Wes Amelie was een wereldprimeur. Er zijn 23 zusterschepen van de Wes Amelie in de vaart waarvan 16 constructief identiek zijn. De uitvoering van het plan is afhankelijk van het feit of de Duitse regering ook dit keer de ombouw financieel steunt. Mocht het doorgaan, dan worden zusterschepen van de Wes Amelie weer door German Dry Docks in Bremerhaven omgebouwd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Wessels wil nog drie schepen op LNG ombouwen | Schuttevaer.nl

Wessels wil nog drie schepen op LNG ombouwen

Nadat de rederij Wessels uit het Duitse Haren in augustus dit jaar het op dual fuel omgebouwde containerfeederschip Wes Amelie (1036 TEU) in gebruik nam, tekende reder Gerd Wessels op de beurs Europort in Rotterdam een ‘letter of intent’ om er nog eens drie te laten ombouwen. De andere partij is MAN Diesel & Turbo.

Wessels wil nog drie schepen op LNG ombouwen

De ombouw van de Wes Amelie was een wereldprimeur. Er zijn 23 zusterschepen van de Wes Amelie in de vaart waarvan 16 constructief identiek zijn. De uitvoering van het plan is afhankelijk van het feit of de Duitse regering ook dit keer de ombouw financieel steunt. Mocht het doorgaan, dan worden zusterschepen van de Wes Amelie weer door German Dry Docks in Bremerhaven omgebouwd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer