Heinekenschip For Ever vaart op biobrandstof

Het binnenvaartschip For Ever gaat op een meer duurzame brandstof varen. De brandstof van GoodFuels Marine bevat 30% biobrandstof, wat de uitstoot van zowel CO2, NOx en fijnstof aanzienlijk zou beperken.

Heinekenschip For Ever vaart op biobrandstof

Heineken Nederland, Nedcargo en GoodFuels hebben samen een demonstratieproject opgezet. Het moet laten zien dat de uitstoot van de binnenvaart kan worden verminderd zonder aanpassingen aan het schip of de motor. De proef  begint aan boord van de For Ever, een binnenvaartschip dat onder meer Heineken bier vervoert van de brouwerij in Zoeterwoude naar de diepzeeterminals in Rotterdam. De exacte reductie die wordt behaald in vergelijking met fossiele brandstof wordt tijdens de pilot gemeten door het Blueco’s Konnexus systeem voor monitoring op afstand. Het is de eerste keer dat zo’n omvangrijke proef plaatsheeft in de binnenvaart. Het project wordt ondersteund door het Expertise en Innovatie Centrum Binnenvaart (EICB).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Heinekenschip For Ever vaart op biobrandstof | Schuttevaer.nl

Heinekenschip For Ever vaart op biobrandstof

Het binnenvaartschip For Ever gaat op een meer duurzame brandstof varen. De brandstof van GoodFuels Marine bevat 30% biobrandstof, wat de uitstoot van zowel CO2, NOx en fijnstof aanzienlijk zou beperken.

Heinekenschip For Ever vaart op biobrandstof

Heineken Nederland, Nedcargo en GoodFuels hebben samen een demonstratieproject opgezet. Het moet laten zien dat de uitstoot van de binnenvaart kan worden verminderd zonder aanpassingen aan het schip of de motor. De proef  begint aan boord van de For Ever, een binnenvaartschip dat onder meer Heineken bier vervoert van de brouwerij in Zoeterwoude naar de diepzeeterminals in Rotterdam. De exacte reductie die wordt behaald in vergelijking met fossiele brandstof wordt tijdens de pilot gemeten door het Blueco’s Konnexus systeem voor monitoring op afstand. Het is de eerste keer dat zo’n omvangrijke proef plaatsheeft in de binnenvaart. Het project wordt ondersteund door het Expertise en Innovatie Centrum Binnenvaart (EICB).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer