Wärtsilä levert voortstuwing LNG bunkerschip Coralius

Het nieuwe 5800 m3 LNG bunker- en feeder schip Coralius krijgt een dual-fuel voortstuwingsoplossing van Wärtsilä. Het bunker- en feederschip is voor Sirius Veder Gas in aanbouw bij Royal Bodewes in Hoogezand.

Wärtsilä levert voortstuwing LNG bunkerschip Coralius

Bij oplevering in februari 2017 zal het schip werkzaam zijn op een lange-termijn charter van Skangass, een toonaangevende speler in de Scandinavische en Finse LNG-markten. Sirius Veder Gas AB, de eigenaar van het nieuwe schip, is een gezamenlijke onderneming van Sirius Rederi uit Zweden en de Nederlandse Anthony Veder Group.

De Coralius kan LNG leveren waar levering van aardgas per pijpleiding geen optie is. Ze zal waarschijnlijk LNG laden in Noorwegen en Zweden voor de distributie in de Baltische regio, met een focus op het Skagerrak en het Kattegat. Het schip krijgt met thrusters sterke manoeuvreereigenschappen. Om het hele jaar door te kunnen varen wordt de Coralius gebouwd volgens de hoogste ijsklassificatie (1A).

Sinds de introductie van de Wärtsilä dual-fuel motortechnologie zijn er al 1300 dual-fuel motoren besteld. Vergelijkbare bunker- en feederschepen maken ook steeds meer gebruik van de bewezen technologie.

‘Wij sluiten ons aan bij het ontwikkelen van energie-efficiënte oplossingen voor kleine tot middelgrote LNG schepen’, zegt directeur Jan Valkier van Anthony Veder. ‘Het gebruik van LNG als scheepsbrandstof neemt snel toe en er is een groeiende vraag naar efficiënte bunker- en feederschepen. Wärtsilä heeft zowel de technologie als de ervaring die nodig is om aan de behoefte van de markt te voldoen.’

Wärtsilä levert voortstuwing LNG bunkerschip Coralius | Schuttevaer.nl

Wärtsilä levert voortstuwing LNG bunkerschip Coralius

Het nieuwe 5800 m3 LNG bunker- en feeder schip Coralius krijgt een dual-fuel voortstuwingsoplossing van Wärtsilä. Het bunker- en feederschip is voor Sirius Veder Gas in aanbouw bij Royal Bodewes in Hoogezand.

Wärtsilä levert voortstuwing LNG bunkerschip Coralius

Bij oplevering in februari 2017 zal het schip werkzaam zijn op een lange-termijn charter van Skangass, een toonaangevende speler in de Scandinavische en Finse LNG-markten. Sirius Veder Gas AB, de eigenaar van het nieuwe schip, is een gezamenlijke onderneming van Sirius Rederi uit Zweden en de Nederlandse Anthony Veder Group.

De Coralius kan LNG leveren waar levering van aardgas per pijpleiding geen optie is. Ze zal waarschijnlijk LNG laden in Noorwegen en Zweden voor de distributie in de Baltische regio, met een focus op het Skagerrak en het Kattegat. Het schip krijgt met thrusters sterke manoeuvreereigenschappen. Om het hele jaar door te kunnen varen wordt de Coralius gebouwd volgens de hoogste ijsklassificatie (1A).

Sinds de introductie van de Wärtsilä dual-fuel motortechnologie zijn er al 1300 dual-fuel motoren besteld. Vergelijkbare bunker- en feederschepen maken ook steeds meer gebruik van de bewezen technologie.

‘Wij sluiten ons aan bij het ontwikkelen van energie-efficiënte oplossingen voor kleine tot middelgrote LNG schepen’, zegt directeur Jan Valkier van Anthony Veder. ‘Het gebruik van LNG als scheepsbrandstof neemt snel toe en er is een groeiende vraag naar efficiënte bunker- en feederschepen. Wärtsilä heeft zowel de technologie als de ervaring die nodig is om aan de behoefte van de markt te voldoen.’