Yanmar wenkt binnenvaart

Yanmar Europe uit Almere toonde op Maritime Industry een voor de binnen- en zeevaart ontwikkelde 6 cilinder lijnmotor, de 6AYM. De in Japan gebouwde motor levert 485 tot 670 kW bij 1900 toeren.

Yanmar wenkt binnenvaart

Door Hans Heynen
‘De motor is speciaal voor de scheepvaart ontwikkeld en wordt in Japan volgens dezelfde standaarden gebouwd als men voor de medium speed motoren aanhoud’, zegt Peter van der Vorst, general manager Benelux bij Yanmar Europe. ‘Losse gietijzeren koppen, stalen zuigers, voor elke zuigerstang een apart carterdeksel boven een diepe carter pan.’ De op de foto afgebeelde motor heeft een mechanische brandstofinspuiting, maar de motor is ook leverbaar met een common rail systeem.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Yanmar wenkt binnenvaart | Schuttevaer.nl

Yanmar wenkt binnenvaart

Yanmar Europe uit Almere toonde op Maritime Industry een voor de binnen- en zeevaart ontwikkelde 6 cilinder lijnmotor, de 6AYM. De in Japan gebouwde motor levert 485 tot 670 kW bij 1900 toeren.

Yanmar wenkt binnenvaart

Door Hans Heynen
‘De motor is speciaal voor de scheepvaart ontwikkeld en wordt in Japan volgens dezelfde standaarden gebouwd als men voor de medium speed motoren aanhoud’, zegt Peter van der Vorst, general manager Benelux bij Yanmar Europe. ‘Losse gietijzeren koppen, stalen zuigers, voor elke zuigerstang een apart carterdeksel boven een diepe carter pan.’ De op de foto afgebeelde motor heeft een mechanische brandstofinspuiting, maar de motor is ook leverbaar met een common rail systeem.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer