Chemgas en Danser rusten schepen uit met Wärtsilä dual fuel motoren

Wärtsilä maakte levert twee 8L20DF motoren met schroeven en straalbuizen aan Chemgas Shipping voor een nieuwe 110 meter LPG-carrier voor de binnenvaart en een nieuwe zeegaande LPG-carrier. Chemgas Shipping, een dochterbedrijf van Reederei Jaegers, wil haar vloot zo verduurzamen.Ook de Danser Group plaatst twee voor ruim 95% op LNG draaiende Wärtsilä 6L20DF (dual fuel) motoren in het koppelverband Eiger-Nordwand.

Chemgas en Danser rusten schepen uit met Wärtsilä dual fuel motoren

Chemgas Shipping heeft een optie genomen voor een dual fuel motor en de bouw van een tweede zeegaande LPG-carrier. Het bedrijf kiest voor Wärtsilä vanwege de grote betrokkenheid, het meedenken in de voorbereidingen en de bewezen ervaring die Wärtsilä heeft op dit gebied. ‘Veiligheid en duurzaamheid staan binnen ons bedrijf hoog in het vaandel’, zegt Arie van der Ven, Manager Maintenance & Projects bij Chemgas Shipping. ‘We vinden het van belang om onze klanten te laten zien dat we niet alleenveilig, maar ook duurzaam bezig zijn. De keuze voor dual fuel motoren is om die reden logisch en is ook vanuit het oogpunt van efficientie,  redundantie en kostenreductie een zeer interessante oplossing.’  Debinnenvaartschepen van Chemgas varen zowel in het ARA-gebied als van Rotterdam naar Basel en terug. De zeevloot vaart in Noordwest-Europa.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Chemgas en Danser rusten schepen uit met Wärtsilä dual fuel motoren | Schuttevaer.nl

Chemgas en Danser rusten schepen uit met Wärtsilä dual fuel motoren

Wärtsilä maakte levert twee 8L20DF motoren met schroeven en straalbuizen aan Chemgas Shipping voor een nieuwe 110 meter LPG-carrier voor de binnenvaart en een nieuwe zeegaande LPG-carrier. Chemgas Shipping, een dochterbedrijf van Reederei Jaegers, wil haar vloot zo verduurzamen.Ook de Danser Group plaatst twee voor ruim 95% op LNG draaiende Wärtsilä 6L20DF (dual fuel) motoren in het koppelverband Eiger-Nordwand.

Chemgas en Danser rusten schepen uit met Wärtsilä dual fuel motoren

Chemgas Shipping heeft een optie genomen voor een dual fuel motor en de bouw van een tweede zeegaande LPG-carrier. Het bedrijf kiest voor Wärtsilä vanwege de grote betrokkenheid, het meedenken in de voorbereidingen en de bewezen ervaring die Wärtsilä heeft op dit gebied. ‘Veiligheid en duurzaamheid staan binnen ons bedrijf hoog in het vaandel’, zegt Arie van der Ven, Manager Maintenance & Projects bij Chemgas Shipping. ‘We vinden het van belang om onze klanten te laten zien dat we niet alleenveilig, maar ook duurzaam bezig zijn. De keuze voor dual fuel motoren is om die reden logisch en is ook vanuit het oogpunt van efficientie,  redundantie en kostenreductie een zeer interessante oplossing.’  Debinnenvaartschepen van Chemgas varen zowel in het ARA-gebied als van Rotterdam naar Basel en terug. De zeevloot vaart in Noordwest-Europa.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer