Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk

Ook oude motoren moeten aan strenge eisen gaan voldoen

BRUSSEL

De Europese Commissie wil dat alle motoren in de binnenvaart vanaf 2030 voldoen aan de in 2017 voor nieuwe binnenvaartmotoren ingaande EU IV-emissie-eisen.

Oudere motoren moeten dan worden vervangen of met behulp van voor- of nageschakelde technieken zó schoon worden gemaakt dat de emissies aan de eisen voldoen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (2)
  • Jan Kengen

    Voor oude motoren is het omzetten van water door electrolyse en inspuiting van waterstof en zuurstof in de verbrandingskamer misschien een goed alternatief. Door de brandstof besparing is de uitstaat aan co2 kleiner per eenheid whatever, bovendien een behoorlijk lager verbruik maakt exploitatie beter. zie http://www.evomotion.nl wees verstandig, ga op water op water varen.

  • g schuttevaer

    Ik heb een procedee wat ook de verbranding verbeterd
    Het is ook al reeds toegepast op een duwboot van veerhaven ( amerikaanse leverancier) en op een containerschip van Mearsk
    Echter het ministerie licht dwars en wil geen medewerking voor een paar praktijktesten en houd dit tegen geen antwoordt geven op vragen enz enz
    voor meer informatie over een systeem wat ongeveer 3000 euro kost opgebouwd en wel en geschikt is voor alle motoren
    meer info over dit project
    http://www.schuttevaer.biz en dan knopje waterstof

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook