Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk
Schuttevaer Premium

LNG nog voordeliger dan gedacht

ROTTERDAM

De LNG-installatie in het mts Argonon verdient zich sneller terug dan verwacht. Dat zegt eigenaar Gerard Deen van Deen Shipping, die zich daarbij baseert op de gegevens van 105 reizen die het eerste op LNG varende binnenvaartschip tot nu toe heeft gemaakt.

1 / 1
LNG nog voordeliger dan gedacht

LNG nog voordeliger dan gedacht

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (9)
  • h leegwater

    gas is een fosiele brandstof net als olie ,en daar moeten we nou net van af.
    Vele autofabricanten stappen al over op waterstof waarom in de binnenvaart weer die tussenstap die weer vele miljoenen gaan kosten voor de ondernemer en de oliemaatschappij weer van inkomsten voorzien een aantal jaren.
    Nee mensen hou je centen vast want binnen nu en tien jaar zal hij er zijn de brandstofcel oftewel waterstofmotor de techniek gaat iedere dag sneller dus als de autoindustrie al groot gaat bouwen waarom zal de scheepvaart dan achter blijven deze keer.

  • karel

    Henk
    Met4m3 naar Basel en terug naar Rotterdam
    kan alleen met een jachtje
    kijk alleen maar naar de vaar uren
    lukt dus echt niet
    Karel

  • jansen

    Geachte heren Guus en Duh|, mijn E-mail adres is bekend bij de schuttevaer. Als u serieus bent neem contact met mij op. Dan kan ik u het uitleggen, over de simpel heid hier van. Maar willen toepassen is een ander verhaal. Kunde en kennis is een groot gemis in de binnenvaart. M. vr. gr.

  • guus

    Ik kan mij alleen aansluiten bij de vraag van de vorige schrijver. Mijnheer Jansen wilt u toelichten hoe u 20 – 30 % energie denkt te besparen?

  • Duh!

    Geachte heer Jansen, maak ons eens wijs met wat u heeft uitgevonden.

    In tegenstelling tot aardolie worden er meer gasreserves gevonden dan er verbruikt worden.
    Het verbranden / omzetten in mechanische energie is een stuk schoner dan met aardolie.

    Onze kleinkinderen zullen hun gas in het buitenland moeten kopen. Net als de Belgen het altijd al gedaan hebben, NL gaat het voordeeltje voor de staatskas kwijtraken. Helaas pindakaas.

    Op Google is een schat aan info te vinden, de weging van de informatie is aan u.

  • jansen

    Geachte heer Deen, alleen jammer dat mts Argonon 20 tot 30 % pure energie verspilt. Ik heb u voorgesteld hoe u dat kan voorkomen, maar u durft het gesprek niet met mij aan. Men steld dat LNG millieu vriendelijk is, maar de verspilling blijft. Zie Slochteren de bel kon niet op, maar men moet nu al bij pompen. Jammer dat onze kleinkinderen straks in het jaar 2100 gas te kort komen . Pech gehad. Mogelijk dat u als nog reageerd, wat ik niet verwacht. m.vr. gr.

  • Onno

    De geschiedenis heeft ons geleerd dat als de vraag stijgt de prijs mee stijgt . Het zal toch niet zo zijn dat de vraag naar LNG stijgt en de prijs gelijk blijft ? En vergeet onze overheid niet ! Die zijn zeer teleurgesteld als wij minder gedeeltelijk accijnsvrije diesel gebruiken en als ze dan ook nog merken dat er aan LNG verdient word zal dat binnen de kortste keren gelijk getrokken worden

  • f.w.

    En hoe zit dit nu met het werkelijke milieu voordeel, ook wanneer je langzaam vaart.
    De experts zijn het daar nog niet over eens .

  • henk

    Deze man heeft natuurlijk 100% gelijk.
    en doet baanbrekend werk.

    Maar er zijn meer dan 30% nieuwbouw tankers.
    die volgens de bunkerbonnen met gemiddeld 4m3 naar Basel en terug kunnen varen.
    dit doen ze al jaren..

    Daar kan Lng niet tegen op???

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook