Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Antwerpse containerterminal beperkt uitstoot motoren met waterstof

ANTWERPEN

De MSC Home Terminal, de grootste containerterminal van Antwerpen, heeft de dieselgeneratoren van al haar Cargotec Straddle Carriers uitgerust met een AquaFuelSysteem om brandstofverbruik en emissies te reduceren.

1 / 1
Antwerpse containerterminal beperkt uitstoot motoren met waterstof

Antwerpse containerterminal beperkt uitstoot motoren met waterstof

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (11)
  • g schuttevaer

    Het systeem werkt met HHO ( knalgas )
    Sommige roepen van 30 % maar dat is niet real maar 10% is haalbaar en een schonere motor is mogelijk
    Alleen een probleem het mag niet op beroepsvaart schepen opgebouwd worden i.v.m. CCR eisen die houden dit tegen sterker nog die verbieden het
    Dat heeft te maken met dat et vlampunt kleiner is als 55 graden
    meer info
    http://www.schuttevaer.biz knopje waterstof

  • Duh bis

    Dit bedrijf is gebouwd op leugens: ze verwijzen naar studies die niets met hun product te maken hebben of ze stellen in in hun samenvattingen die studies positiever voor !

  • Juan

    When this exact same system was tested in the UK by a UK government testing station (real scientists, lab conditions) it was found to not work at all. See eco-scams.com and search for “oil drum”.

  • Duh bis

    Vlaams ? Het is technologie van een failliet Brits bedrijf. Misschien (hopelijk) hebben ze het wel op punt gesteld. Jammer genoeg is er een spoor van tientallen failliete bedrijven die voor hén met net gelijkaardige technologie op de proppen kwamen. Hopelijk krijgt MSC geen overheidssubsidie voor dit kostelijk experiment.

  • Luc Adriaenssen

    Beschikbaar op korte termijn, economisch haalbaar, betrouwbaar en gekend: de waterstof verbrandings-motor.
    Vlaamse technologie voor een betere wereld!

  • Skipper

    Geloof er helemaal niks van, hoe kun je 4 procent meten?

    Als je denkt dat je bespaart, dan lijkt dat misschien zo, maar das dan nog niet waar.

    Een motor op proefstand met gelijke belasting kun je misschien iets meten, maar op een binnenvaartschip, waar elke situatie anders is, kun je dat niet.

  • C.de Waardt “Sarcelle”

    Dit systeem werkt echt Wij hebben dit systeem vorig jaar december geplaatst Tot nu toe gemiddeld 4% gasoliebesparing
    S’morgens bij starten met de wind van achteren geen roetdeeltjes meer aan dek
    Met mijn verbruik en met een gasolieprijs van 650€ heb ik deze installatie binnen 2jr terug verdiend

  • Duh!

    Het zou overtuigender zijn als er een onafhankelijk onderzoek gedaan zou zijn door BV een TNO met een motor op een proefstand.
    Harde cijfers!
    Maar men verkoopt kennelijk deze onzin op gevoelswaarden enn niet zonder reden.

    Mocht dit werken dan zou het een wereldwijde doorbraak betekenen aangaande emissie en brandstofbesparing.

    Te mooi om waar te zijn!

  • P.P.J. Piselé M/S ORTELIUS

    Dit werk wel degelijk.Wij hebben dit systeem van vorig jaar oktober op onze hooftmotor aangesloten en hebben wel degelijk een positief resultaat geboekt en een brandstof besparing van wel 5 procent. Voordien rookte onze motor aanzienlijk en moesten we alle twee a drie dagen de witte boeing in de buurt van uitlaat poetsen. En dat is nu niet meer nodig. Dus het systeem is wel degelijk doel treffend.

  • Duh!

    Dit kan helemaal niet.. een hoax!
    Eenvoudig op een proefstand te testen en herhaalbaar onder dezelfde omstandigheden te testen en verifieeren.

    Live op een straddelecarrier is dit onmogelijk vast te stellen.

    Kul van de bovenste plank!

  • h leegwater

    dit is echt de toekomst,waarom inversteren in lNG een fosiele brandstof.
    Waterstof gaat komen in een stroomversenlling als brandstof,geloof eigenlijk niet zo in dat LNG verhaal.
    en in de scheepvaart zou het al op generatoren geplaatst kunnen worden.

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook