Viking Lady wordt nu LNG-hybride

In het kader van het onderzoeksproject FellowSHIP (Fuel Cells for Low Emission Ships) is een hybride voortstuwing ontwikkeld en gebouwd voor de LNG-elektrische Viking Lady (92,20 x 21 meter, 5900 dwt) van Eidesvik Offshore ASA. Het gas-elektrische systeem van het offshore bevoorradings schip werd eind 2009 al uitgebreid met een op LNG draaiend brandstofcelmodule van 320 kW. Het hybride systeem moeten het verbruik en de uitstoot met 20% verminderen.

Viking Lady

FellowSHIP-project haalt alle doelstellingen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Viking Lady wordt nu LNG-hybride | Schuttevaer.nl

Viking Lady wordt nu LNG-hybride

In het kader van het onderzoeksproject FellowSHIP (Fuel Cells for Low Emission Ships) is een hybride voortstuwing ontwikkeld en gebouwd voor de LNG-elektrische Viking Lady (92,20 x 21 meter, 5900 dwt) van Eidesvik Offshore ASA. Het gas-elektrische systeem van het offshore bevoorradings schip werd eind 2009 al uitgebreid met een op LNG draaiend brandstofcelmodule van 320 kW. Het hybride systeem moeten het verbruik en de uitstoot met 20% verminderen.

Viking Lady

FellowSHIP-project haalt alle doelstellingen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer