Argonon mag op LNG de Rijn op

De Centrale Commissie voor de Rijnvaart (CCR) heeft 21 januari een gedetailleerde aanbeveling afgegeven voor de exploitatie van de op LNG varende tanker Argonon van Deen Shipping. De CCR geeft de Argonon daarin toestemming om tot 30 juni 2017 vloeibaar aardgas (LNG) als brandstof te gebruiken.

Het is voor het eerst dat de CCR het gebruik van LNG als brandstof in de binnenvaart toestaat. De CCR stelt in haar aanbeveling dat binnenkort ook andere binnenschepen die LNG als brandstof gebruiken in de vaart zullen komen. De werkgroep Reglement van Onderzoek van de CCR heeft de afgelopen maanden een diepgaand onderzoek ingesteld naar het specifieke risico dat van LNG als brandstof en naar de enorme vooruitgang die deze ‘schone’ technologie voor het milieubeleid kan inhouden. De CCR is in nauwe samenwerking met het scheepvaartbedrijfsleven, de scheepsbouwindustrie en de classificatiebureaus tot een beslissing gekomen die de ontwikkeling van LNG in de binnenvaart stimuleert, zonder de veiligheid en goede afhandeling van het scheepvaartverkeer nadelig te beïnvloeden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Argonon mag op LNG de Rijn op | Schuttevaer.nl

Argonon mag op LNG de Rijn op

De Centrale Commissie voor de Rijnvaart (CCR) heeft 21 januari een gedetailleerde aanbeveling afgegeven voor de exploitatie van de op LNG varende tanker Argonon van Deen Shipping. De CCR geeft de Argonon daarin toestemming om tot 30 juni 2017 vloeibaar aardgas (LNG) als brandstof te gebruiken.

Het is voor het eerst dat de CCR het gebruik van LNG als brandstof in de binnenvaart toestaat. De CCR stelt in haar aanbeveling dat binnenkort ook andere binnenschepen die LNG als brandstof gebruiken in de vaart zullen komen. De werkgroep Reglement van Onderzoek van de CCR heeft de afgelopen maanden een diepgaand onderzoek ingesteld naar het specifieke risico dat van LNG als brandstof en naar de enorme vooruitgang die deze ‘schone’ technologie voor het milieubeleid kan inhouden. De CCR is in nauwe samenwerking met het scheepvaartbedrijfsleven, de scheepsbouwindustrie en de classificatiebureaus tot een beslissing gekomen die de ontwikkeling van LNG in de binnenvaart stimuleert, zonder de veiligheid en goede afhandeling van het scheepvaartverkeer nadelig te beïnvloeden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer