Scheepvaart grootverbruiker van accu’s

‘De binnenvaart gebruikt bijna standaard relatief goedkope natte en open semi-tractiebatterijen als back-up voor het geval de generatoren uitvallen. De navigatieverlichting, radar, pilot, marifoon, etcetera, zitten op deze accu’s aangesloten. Verder draaien de generatoren 24 uur per dag.’

Lood-zuuraccu

Door Jacques Kraaijeveld
Aan het woord is Gerard Hoornweg van het gelijknamige bedrijf uit Midwoud in Noord-Holland. Hij is ervan overtuigd dat hij de allerhoogste kwaliteit accu’s levert: de merken Rolls (Canada)en Odyssey (Verenigde Staten en Groot- Brittannië). ‘De Rolls accu’s zijn er in open lood-zuur- en in de droge AGM-uitvoering. Het zijn typische vlakkeplaat-tractiebatterijen, omdat ze zijn gemaakt om tot 80% diep te ontladen, ofwel deep cyclen. Een semi-tractieaccu moet je niet verder dan 50% ontladen, dus heb je netto meer capaciteit ter beschikking en zal de levensduur ook aanmerkelijk hoger liggen. De meerprijs zal zeker snel worden terugverdiend als men stilstand gaat meetellen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Scheepvaart grootverbruiker van accu’s | Schuttevaer.nl

Scheepvaart grootverbruiker van accu’s

‘De binnenvaart gebruikt bijna standaard relatief goedkope natte en open semi-tractiebatterijen als back-up voor het geval de generatoren uitvallen. De navigatieverlichting, radar, pilot, marifoon, etcetera, zitten op deze accu’s aangesloten. Verder draaien de generatoren 24 uur per dag.’

Lood-zuuraccu

Door Jacques Kraaijeveld
Aan het woord is Gerard Hoornweg van het gelijknamige bedrijf uit Midwoud in Noord-Holland. Hij is ervan overtuigd dat hij de allerhoogste kwaliteit accu’s levert: de merken Rolls (Canada)en Odyssey (Verenigde Staten en Groot- Brittannië). ‘De Rolls accu’s zijn er in open lood-zuur- en in de droge AGM-uitvoering. Het zijn typische vlakkeplaat-tractiebatterijen, omdat ze zijn gemaakt om tot 80% diep te ontladen, ofwel deep cyclen. Een semi-tractieaccu moet je niet verder dan 50% ontladen, dus heb je netto meer capaciteit ter beschikking en zal de levensduur ook aanmerkelijk hoger liggen. De meerprijs zal zeker snel worden terugverdiend als men stilstand gaat meetellen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer