Hamburg Süd koopt 12 trimsystemen

De Duitse rederij Hamburg Süd heeft nog 12 dynamic trimming assistants (DTA) besteld bij het Eniram.

De rederij gaat het systeem op al haar post-panamax containerschepen plaatsen. De DTA berekent de optimale trim voor een schip bij een bepaalde belading, rekening houdend met vaarsnelheid, waterdiepte en golfslag. Hamburg Süd heeft al een aantal schepen uitgerust met het trimsysteem en hoopt er 3% brandstof mee te besparen.
‘Het afgelopen jaar hebben we een duidelijke brandstofbesparing geconstateerd op de schepen waarop het DPA-systeem is geïnstalleerd’, zegt directeur Fred Deichmann van Columbus Schipmanagement, de managementdivisie van Hamburg Süd. ‘Omdat we zusterschepen zonder DTA op dezelfde routes hebben varen kunnen we de besparingen die het dynamische trimsysteem oplevert goed zien. We willen het op al onze nieuwe schepen plaatsen om ze zo efficiënt en milieuvriendelijk als mogelijk is te laten varen.’ (HH)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Hamburg Süd koopt 12 trimsystemen | Schuttevaer.nl

Hamburg Süd koopt 12 trimsystemen

De Duitse rederij Hamburg Süd heeft nog 12 dynamic trimming assistants (DTA) besteld bij het Eniram.

De rederij gaat het systeem op al haar post-panamax containerschepen plaatsen. De DTA berekent de optimale trim voor een schip bij een bepaalde belading, rekening houdend met vaarsnelheid, waterdiepte en golfslag. Hamburg Süd heeft al een aantal schepen uitgerust met het trimsysteem en hoopt er 3% brandstof mee te besparen.
‘Het afgelopen jaar hebben we een duidelijke brandstofbesparing geconstateerd op de schepen waarop het DPA-systeem is geïnstalleerd’, zegt directeur Fred Deichmann van Columbus Schipmanagement, de managementdivisie van Hamburg Süd. ‘Omdat we zusterschepen zonder DTA op dezelfde routes hebben varen kunnen we de besparingen die het dynamische trimsysteem oplevert goed zien. We willen het op al onze nieuwe schepen plaatsen om ze zo efficiënt en milieuvriendelijk als mogelijk is te laten varen.’ (HH)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer