Groter schip voor de Cabro

Bij de bouw van de Terra Nova in 1929 kreeg het schip de bijnaam ‘Parel van de Rijn’. Levien Hooglander uit Woudrichem liet het luxe-motorschip bouwen op scheepswerf De Hoop in Leiden en koos voor een 240 pk Deutz motor. Zeker in de crisisjaren een unicum. Anno 2019 vaart de 90-jarige Terra Nova als verenigingsschip van de Landelijke Vereniging tot Behoud van het Historisch Bedrijfsvaartuig (LVBHB).

Groter schip voor de Cabro

Jan Lock kon zijn Terra Nova niet aan de straatstenen kwijt
‘Binnenvaart is meer een mannenwereld geworden’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Groter schip voor de Cabro | Schuttevaer.nl

Groter schip voor de Cabro

Bij de bouw van de Terra Nova in 1929 kreeg het schip de bijnaam ‘Parel van de Rijn’. Levien Hooglander uit Woudrichem liet het luxe-motorschip bouwen op scheepswerf De Hoop in Leiden en koos voor een 240 pk Deutz motor. Zeker in de crisisjaren een unicum. Anno 2019 vaart de 90-jarige Terra Nova als verenigingsschip van de Landelijke Vereniging tot Behoud van het Historisch Bedrijfsvaartuig (LVBHB).

Groter schip voor de Cabro

Jan Lock kon zijn Terra Nova niet aan de straatstenen kwijt
‘Binnenvaart is meer een mannenwereld geworden’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer