Scheepsinterieurs in de zeilende chartervaart: Van industrieel tot poffertjeskraam

Het is tegenwoordig niet gek een vrachtschip af te schrijven in 20 jaar, maar een zeilcharterschip vaart doodleuk 120 jaar door. Zolang de vorm van het casco behouden blijft, maakt het niet uit dat een groot deel van het staal na die periode is vervangen is. Het blijft een traditioneel schip. Moet het interieur van de schepen ook traditioneel zijn? In de loop van de tijd kozen de schippers voor verschillende benaderingen. Schuttevaer maakt een rondje langs een aantal zeilschepen.

Scheepsinterieurs in de zeilende chartervaart: Van industrieel tot poffertjeskraam

‘Regels nog soepel in zeilchartervaart’
‘Sprinklerinstallatie bleek goedkoopste oplossing’
‘Bouwvereisten wel beperkend’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Scheepsinterieurs in de zeilende chartervaart: Van industrieel tot poffertjeskraam | Schuttevaer.nl

Scheepsinterieurs in de zeilende chartervaart: Van industrieel tot poffertjeskraam

Het is tegenwoordig niet gek een vrachtschip af te schrijven in 20 jaar, maar een zeilcharterschip vaart doodleuk 120 jaar door. Zolang de vorm van het casco behouden blijft, maakt het niet uit dat een groot deel van het staal na die periode is vervangen is. Het blijft een traditioneel schip. Moet het interieur van de schepen ook traditioneel zijn? In de loop van de tijd kozen de schippers voor verschillende benaderingen. Schuttevaer maakt een rondje langs een aantal zeilschepen.

Scheepsinterieurs in de zeilende chartervaart: Van industrieel tot poffertjeskraam

‘Regels nog soepel in zeilchartervaart’
‘Sprinklerinstallatie bleek goedkoopste oplossing’
‘Bouwvereisten wel beperkend’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer