De lange geschiedenis van zeilklipper Kaat Mossel

Veel schepen hebben een lange, interessante geschiedenis, dat geldt zeker voor de Kaat Mossel. In 1904 bestelde Hendrik de Vries een zeilklipper bij scheepswerf De Boer in Lemmer, bekend van zijn mooie geklonken Lemsteraken voor de plaatselijke vissers. In 1905 ging ze te water, de naam werd De Tijd sal ‘t Leeren.

De lange geschiedenis van zeilklipper Kaat Mossel

Jan Bakker bracht klipper terug in de vaart om zeilraces te winnen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

De lange geschiedenis van zeilklipper Kaat Mossel | Schuttevaer.nl

De lange geschiedenis van zeilklipper Kaat Mossel

Veel schepen hebben een lange, interessante geschiedenis, dat geldt zeker voor de Kaat Mossel. In 1904 bestelde Hendrik de Vries een zeilklipper bij scheepswerf De Boer in Lemmer, bekend van zijn mooie geklonken Lemsteraken voor de plaatselijke vissers. In 1905 ging ze te water, de naam werd De Tijd sal ‘t Leeren.

De lange geschiedenis van zeilklipper Kaat Mossel

Jan Bakker bracht klipper terug in de vaart om zeilraces te winnen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer