‘Genoeg omzet met onze extra tonnen’

Toen de crisis zich in de zeilchartervaart deed gevoelen, besloten Peter en Majella van Veen in de vrachtvaart te gaan. Ze verkochten hun klipper Nieuwe Maen en kochten een verlengde spits, die ze Aquaticus noemden. ‘We dachten dat het een heel besloten wereld was waar je moeilijk tussenkomt.’

'Genoeg omzet met onze extra tonnen'

Aquaticus zit tussen spits en Canal du Nord-schip in

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Genoeg omzet met onze extra tonnen’ | Schuttevaer.nl

‘Genoeg omzet met onze extra tonnen’

Toen de crisis zich in de zeilchartervaart deed gevoelen, besloten Peter en Majella van Veen in de vrachtvaart te gaan. Ze verkochten hun klipper Nieuwe Maen en kochten een verlengde spits, die ze Aquaticus noemden. ‘We dachten dat het een heel besloten wereld was waar je moeilijk tussenkomt.’

'Genoeg omzet met onze extra tonnen'
  • Aquaticus zit tussen spits en Canal du Nord-schip in
  • ‘Hartelijk verwelkomd in de spitsenvaart’

Door Heere Heeresma jr.
Normaliter voeren Peter (1959) en Majella (1962) met hun klipper week- en weekendtochten vanuit Zierikzee naar Antwerpen en Rotterdam. Toen de klanten in 2009 de hand op de knip gingen houden en ze bijna alleen nog halve dagjes naar de Oosterscheldekering voeren, besloten ze het voor gezien te houden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer