Weer naar zee (7): Altijd wat

Lezers van Schuttevaer herkennen het wel: er gaat geen reis voorbij of er is wel wat aan de hand. De ene keer loopt het laden uit, de andere richt de kraanmachinist schade aan, of zijn er problemen met de lading. Dan weer rammelt er iets in de machinekamer of klinkt geratel in de hel. Om over het weer maar te zwijgen. De lijst van mogelijke onregelmatigheden is voor varenden schier oneindig.

Weer naar zee (7): Altijd wat

‘It’s all in a day’s work’, zeggen de Engelsen en op de Tucana is dat niet anders. Stagiair Wander loopt intussen lang genoeg mee om er niet meer van op te kijken. Het is dat we ernaar vragen, anders zou hij het niet eens melden, maar in Waterford sneuvelde onlangs tijdens de overslag een bouwlamp van de luikenwagen en de laatste vuilnisreis sijpelde knalrood vocht uit de balen in het ruim. Ook werd een piepje waargenomen in het achterschip, dat vermoedelijk te herleiden was naar de schroef.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Weer naar zee (7): Altijd wat | Schuttevaer.nl

Weer naar zee (7): Altijd wat

Lezers van Schuttevaer herkennen het wel: er gaat geen reis voorbij of er is wel wat aan de hand. De ene keer loopt het laden uit, de andere richt de kraanmachinist schade aan, of zijn er problemen met de lading. Dan weer rammelt er iets in de machinekamer of klinkt geratel in de hel. Om over het weer maar te zwijgen. De lijst van mogelijke onregelmatigheden is voor varenden schier oneindig.

Weer naar zee (7): Altijd wat

‘It’s all in a day’s work’, zeggen de Engelsen en op de Tucana is dat niet anders. Stagiair Wander loopt intussen lang genoeg mee om er niet meer van op te kijken. Het is dat we ernaar vragen, anders zou hij het niet eens melden, maar in Waterford sneuvelde onlangs tijdens de overslag een bouwlamp van de luikenwagen en de laatste vuilnisreis sijpelde knalrood vocht uit de balen in het ruim. Ook werd een piepje waargenomen in het achterschip, dat vermoedelijk te herleiden was naar de schroef.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer