Twee ‘overall-kapiteins’ op één schip

‘Toen ik voor het eerst aan boord kwam van een coaster wist ik nauwelijks wat een fender was, laat staan hoe ik hem moest vastknopen.’ Baltazar Dos Santos – roepnaam Pedro – kan er nu aan boord van de Kliftrans hartelijk om lachen. Als hij (38 jaar) dit vertelt is hij nog chief mate, stuurman dus. Kapitein en mede-eigenaar van de royale 3000-tonner (dwt) Watse T. Kamstra (31) zit erbij en grinnikt mee. Hoe anders is zijn achtergrond.

Twee 'overall-kapiteins' op één schip

‘Ik wist niet eens hoe je een fender moest vastknopen’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Twee ‘overall-kapiteins’ op één schip | Schuttevaer.nl

Twee ‘overall-kapiteins’ op één schip

‘Toen ik voor het eerst aan boord kwam van een coaster wist ik nauwelijks wat een fender was, laat staan hoe ik hem moest vastknopen.’ Baltazar Dos Santos – roepnaam Pedro – kan er nu aan boord van de Kliftrans hartelijk om lachen. Als hij (38 jaar) dit vertelt is hij nog chief mate, stuurman dus. Kapitein en mede-eigenaar van de royale 3000-tonner (dwt) Watse T. Kamstra (31) zit erbij en grinnikt mee. Hoe anders is zijn achtergrond.

Twee 'overall-kapiteins' op één schip

‘Ik wist niet eens hoe je een fender moest vastknopen’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer