Hefschip Apollo jaar te laat

Een jaar later dan oorspronkelijk afgesproken heeft de Uljanik-werf in Pula, Kroatië, het hefschip Apollo opgeleverd aan DEME-dochter GeoSea. Het vaartuig is gebouwd naar het NG-5500 X ontwerp van GustoMSC uit Schiedam. De Apollo, inmiddels onderweg naar Nederland, gaat varen onder de vlag van Luxemburg.

Hefschip Apollo jaar te laat

Het hefschip Apollo (bnr 520) kan offshore in zowel de olie- en gasindustrie als de windenergiesector worden ingezet voor reparatie-, onderhouds,- installatie- en ontmantelingswerk. Het 89,32 meter lange en 42 meter brede vaartuig heeft vier elk 106,8 meter lange vakwerkpoten. Hiermee kan in waterdieptes tot 70 meter worden gewerkt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Hefschip Apollo jaar te laat | Schuttevaer.nl

Hefschip Apollo jaar te laat

Een jaar later dan oorspronkelijk afgesproken heeft de Uljanik-werf in Pula, Kroatië, het hefschip Apollo opgeleverd aan DEME-dochter GeoSea. Het vaartuig is gebouwd naar het NG-5500 X ontwerp van GustoMSC uit Schiedam. De Apollo, inmiddels onderweg naar Nederland, gaat varen onder de vlag van Luxemburg.

Hefschip Apollo jaar te laat

Het hefschip Apollo (bnr 520) kan offshore in zowel de olie- en gasindustrie als de windenergiesector worden ingezet voor reparatie-, onderhouds,- installatie- en ontmantelingswerk. Het 89,32 meter lange en 42 meter brede vaartuig heeft vier elk 106,8 meter lange vakwerkpoten. Hiermee kan in waterdieptes tot 70 meter worden gewerkt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer