Sleephopper Bonny River te water in China

De Cosco Guangdong-werf, de Chinese partnerwerf van Royal IHC, heeft de sleephopperzuiger Bonny River te water gelaten. Het baggervaartuig, met een beuninhoud van 15.000 kuub, wordt later dit jaar opgeleverd aan het Belgische DEME-concern.

Sleephopper Bonny River te water in China

Het ontwerp en de bouw van de Bonny River, vernoemd naar een rivier in Nigeria, was al in februari 2016 gegund aan Royal IHC. Deze besteedde de bouw uit bij haar partnerwerf in China, waar het vaartuig 15 april dit jaar te water is gegaan. Volgens DEME behoort het dualfuel (diesel en LNG) aangedreven vaartuig tot een nieuwe generatie sleephopperzuigers. Opmerkelijk is de geringe diepgang, ook als het schip volbeladen is met 24.000 ton zand of baggerslib. Ideaal om de Bonny River in te zetten in ondiep water bij zandsuppleties op de kust. Bijzonder is verder dat het wordt uitgerust met een extra lange zuigbuis, waarmee tot in 102 meter diep water kan worden gebaggerd. De Bonny River heeft ook een tweede zuigbuis voor het opdiepen van harde grond. Het schip krijgt een Green Passport en een Clean Design notatie, wat zal resulteren in een minimale belasting van het milieu. (PAS)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Sleephopper Bonny River te water in China | Schuttevaer.nl

Sleephopper Bonny River te water in China

De Cosco Guangdong-werf, de Chinese partnerwerf van Royal IHC, heeft de sleephopperzuiger Bonny River te water gelaten. Het baggervaartuig, met een beuninhoud van 15.000 kuub, wordt later dit jaar opgeleverd aan het Belgische DEME-concern.

Sleephopper Bonny River te water in China

Het ontwerp en de bouw van de Bonny River, vernoemd naar een rivier in Nigeria, was al in februari 2016 gegund aan Royal IHC. Deze besteedde de bouw uit bij haar partnerwerf in China, waar het vaartuig 15 april dit jaar te water is gegaan. Volgens DEME behoort het dualfuel (diesel en LNG) aangedreven vaartuig tot een nieuwe generatie sleephopperzuigers. Opmerkelijk is de geringe diepgang, ook als het schip volbeladen is met 24.000 ton zand of baggerslib. Ideaal om de Bonny River in te zetten in ondiep water bij zandsuppleties op de kust. Bijzonder is verder dat het wordt uitgerust met een extra lange zuigbuis, waarmee tot in 102 meter diep water kan worden gebaggerd. De Bonny River heeft ook een tweede zuigbuis voor het opdiepen van harde grond. Het schip krijgt een Green Passport en een Clean Design notatie, wat zal resulteren in een minimale belasting van het milieu. (PAS)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer