Ferus Smit zwaait Symphony Space uit

De nieuwe Symphony Space is 14 maart onder gezag van kapitein Sergiy Naumets naar zee vertrokken. Ferus Smit in Leer leverde de nieuwbouw 12 maart op in de Eemshaven. Daarmee kwam na drie jaar een einde aan de samenwerking tussen de werf en opdrachtgever Symphony Sea Singapore/Symphony Shipping in Etten-Leur bij de bouw van acht 1A ijsversterkte FS-Ecoboxen 10.500.

ZUQ Symphony Space

Met de laatste in deze serie werd 6 en 7 maart met succes proefgevaren op de Eems. De eerste van de acht was de Symphony Sky, die 26 maart 2015 in de vaart werd genomen. De Symphony Star (10 september 2015), Symphony Sea (10 februari 2016), Symphony Sun (11 juli 2016) en Symphony Spirit (12 oktober 2017) volgden. De met één groot boxshaped ruim en een verplaatsbaar tussendek uitgevoerde schepen met kanoboeg zonder bulb zijn speciaal ontworpen voor het vervoer van projectlading. De gegevens van de schepen luiden: GT 6740, NT 3423, DWT 10.500 ton, DWT open top 7120 ton, lengte over alles 124,70 meter, loodlijnlengte 119,22 meter, breedte 18,00 meter, holte 10,26 meter. Het verplaatsbare tussendek heeft een maximaal toelaatbare belasting van 3,5 ton/m², de tanktop bedraagt 15-20 ton/m². In de machinekamer staat een 3000 kW MaK 6M32C hoofdmotor op een verstelbare schroef, die een snelheid levert van 13 knopen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Ferus Smit zwaait Symphony Space uit | Schuttevaer.nl

Ferus Smit zwaait Symphony Space uit

De nieuwe Symphony Space is 14 maart onder gezag van kapitein Sergiy Naumets naar zee vertrokken. Ferus Smit in Leer leverde de nieuwbouw 12 maart op in de Eemshaven. Daarmee kwam na drie jaar een einde aan de samenwerking tussen de werf en opdrachtgever Symphony Sea Singapore/Symphony Shipping in Etten-Leur bij de bouw van acht 1A ijsversterkte FS-Ecoboxen 10.500.

ZUQ Symphony Space

Met de laatste in deze serie werd 6 en 7 maart met succes proefgevaren op de Eems. De eerste van de acht was de Symphony Sky, die 26 maart 2015 in de vaart werd genomen. De Symphony Star (10 september 2015), Symphony Sea (10 februari 2016), Symphony Sun (11 juli 2016) en Symphony Spirit (12 oktober 2017) volgden. De met één groot boxshaped ruim en een verplaatsbaar tussendek uitgevoerde schepen met kanoboeg zonder bulb zijn speciaal ontworpen voor het vervoer van projectlading. De gegevens van de schepen luiden: GT 6740, NT 3423, DWT 10.500 ton, DWT open top 7120 ton, lengte over alles 124,70 meter, loodlijnlengte 119,22 meter, breedte 18,00 meter, holte 10,26 meter. Het verplaatsbare tussendek heeft een maximaal toelaatbare belasting van 3,5 ton/m², de tanktop bedraagt 15-20 ton/m². In de machinekamer staat een 3000 kW MaK 6M32C hoofdmotor op een verstelbare schroef, die een snelheid levert van 13 knopen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer