Seafox 5 weer als nieuw naar zee

Op de Damen Verolme werf bij Rotterdam is zo’n vier maanden hard gewerkt om het dp2 monohull hefschip Seafox 5 gereed te maken om de allernieuwste en grootste windturbines offshore te kunnen installeren.

Seafox 5 weer als nieuw naar zee

Het aanpassen van de Seafox 5 van operator Seafox uit Hoofddorp is gecombineerd met het eerste vijfjaarlijkse survey van het 151 meter lange en 50 meter brede vaartuig. De in 2012 door de Keppel Fels werf in Singapore opgeleverde Seafox 5 behoort tot de grootste zelfheffende windturbine-installatievaartuigen ter wereld. Het vaartuig heeft vier 106 meter lange poten waarmee installatiewerk kan worden uitgevoerd tot in 68 meter diep water. Aan boord is accommodatie voor 150 personen. De grote Liebherr-offshorekraan heeft een hefcapaciteit van 1200 ton. Van deze kraan is op de Damen Verolme werf de kraanarm verlengd. Tevens is nog een kleinere kraan aan boord geïnstalleerd en zijn tal van modificaties uitgevoerd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Seafox 5 weer als nieuw naar zee | Schuttevaer.nl

Seafox 5 weer als nieuw naar zee

Op de Damen Verolme werf bij Rotterdam is zo’n vier maanden hard gewerkt om het dp2 monohull hefschip Seafox 5 gereed te maken om de allernieuwste en grootste windturbines offshore te kunnen installeren.

Seafox 5 weer als nieuw naar zee

Het aanpassen van de Seafox 5 van operator Seafox uit Hoofddorp is gecombineerd met het eerste vijfjaarlijkse survey van het 151 meter lange en 50 meter brede vaartuig. De in 2012 door de Keppel Fels werf in Singapore opgeleverde Seafox 5 behoort tot de grootste zelfheffende windturbine-installatievaartuigen ter wereld. Het vaartuig heeft vier 106 meter lange poten waarmee installatiewerk kan worden uitgevoerd tot in 68 meter diep water. Aan boord is accommodatie voor 150 personen. De grote Liebherr-offshorekraan heeft een hefcapaciteit van 1200 ton. Van deze kraan is op de Damen Verolme werf de kraanarm verlengd. Tevens is nog een kleinere kraan aan boord geïnstalleerd en zijn tal van modificaties uitgevoerd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer