Drijvend hotel naar Damen Verolme

Met een vloot havenslepers is de Floatel Endurance van de Arianehaven op de Tweede Maasvlakte naar de Damen Verolme-werf verhaald en in Dok 7 van deze werf gezet voor onderhouds- en reparatiewerk.

Drijvend hotel naar Damen Verolme

De Floatel Endurance biedt accommodatie aan 440 personen en is één van de vijf grote drijvende hotelaccommodaties van Floatel International, officieel gevestigd op de Bermuda’s, die in de olie- en gasindustrie offshore worden ingezet. Zo heeft dit 105 meter lange en 64,50 meter brede vaartuig in 2017 in Noorse wateren dienstgedaan bij het Gina Krog-project van Statoil en het Goliat-project van ENI Norge. De eigenaar typeert het vaartuig als een semi-submersible accommodation and construction support vessel. Voor dit laatste is het uitgerust met twee offshorekranen, elk met een hefcapaciteit van 100 ton. Het onder vlag van de Bermuda’s opererende floatel is in 2015 naar een ontwerp van GustoMSC uit Schiedam gebouwd op de Keppel FELS-werf in Singapore. Voordat het bij Keppel Verolme kon worden gedokt, moesten er in de Ariane-haven eerst zes azimuth schroefunits onder de floaters vandaan worden gehaald. Deze units worden eveneens op de Keppel Verolme werf gereviseerd. Voor het naar de werf slepen van de Floatel Endurance kwamen de Smit Cheetah, Smit Panther, Smit Elbe en Adventure van Kotug Smit Towage in actie. (PAS)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Drijvend hotel naar Damen Verolme | Schuttevaer.nl

Drijvend hotel naar Damen Verolme

Met een vloot havenslepers is de Floatel Endurance van de Arianehaven op de Tweede Maasvlakte naar de Damen Verolme-werf verhaald en in Dok 7 van deze werf gezet voor onderhouds- en reparatiewerk.

Drijvend hotel naar Damen Verolme

De Floatel Endurance biedt accommodatie aan 440 personen en is één van de vijf grote drijvende hotelaccommodaties van Floatel International, officieel gevestigd op de Bermuda’s, die in de olie- en gasindustrie offshore worden ingezet. Zo heeft dit 105 meter lange en 64,50 meter brede vaartuig in 2017 in Noorse wateren dienstgedaan bij het Gina Krog-project van Statoil en het Goliat-project van ENI Norge. De eigenaar typeert het vaartuig als een semi-submersible accommodation and construction support vessel. Voor dit laatste is het uitgerust met twee offshorekranen, elk met een hefcapaciteit van 100 ton. Het onder vlag van de Bermuda’s opererende floatel is in 2015 naar een ontwerp van GustoMSC uit Schiedam gebouwd op de Keppel FELS-werf in Singapore. Voordat het bij Keppel Verolme kon worden gedokt, moesten er in de Ariane-haven eerst zes azimuth schroefunits onder de floaters vandaan worden gehaald. Deze units worden eveneens op de Keppel Verolme werf gereviseerd. Voor het naar de werf slepen van de Floatel Endurance kwamen de Smit Cheetah, Smit Panther, Smit Elbe en Adventure van Kotug Smit Towage in actie. (PAS)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer