Holland Shipyards bouwt hybride IJ-pont GVB

Holland Shipyards in Hardinxveld-Giessemdam gaat een nieuw hybride veerpont bouwen voor het Gemeentelijk Vervoersbedrijf (GVB) in Amsterdam. Het veer gaat varen op het IJ en moet in de loop van dit jaar in de vaart komen.

Het nieuwe IJ-veer krijgt hetzelfde uiterlijk als de huidige IJ-veren, maar wordt iets langer. De huidige veren zijn 28,60 meter lang, het door de design-afdeling van Holland Shipyards ontworpen veer wordt met 33,60 meter vijf meter langer. Het veer wordt negen meter breed, krijgt een diepgang van 1,66 meter en kan 410 personen vervoeren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Holland Shipyards bouwt hybride IJ-pont GVB | Schuttevaer.nl

Holland Shipyards bouwt hybride IJ-pont GVB

Holland Shipyards in Hardinxveld-Giessemdam gaat een nieuw hybride veerpont bouwen voor het Gemeentelijk Vervoersbedrijf (GVB) in Amsterdam. Het veer gaat varen op het IJ en moet in de loop van dit jaar in de vaart komen.

Het nieuwe IJ-veer krijgt hetzelfde uiterlijk als de huidige IJ-veren, maar wordt iets langer. De huidige veren zijn 28,60 meter lang, het door de design-afdeling van Holland Shipyards ontworpen veer wordt met 33,60 meter vijf meter langer. Het veer wordt negen meter breed, krijgt een diepgang van 1,66 meter en kan 410 personen vervoeren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer