Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Meeste casco's aan boord Blue Marlin zijn verkocht

ROTTERDAM

Het zware-ladingschip Blue Marlin heeft dinsdagavond drie zeepontons, twee koppelverbanden en 14 tankers met een laadvermogen van 2000 tot 6000 ton vanuit China Rotterdam binnengebracht.

1 / 3
Casco's van drie zeepontons, twee koppelverbanden en 14 tankers varen op de Blue Marlin de haven van Rotterdam binnen. (Foto Hans Heynen)

Casco's van drie zeepontons, twee koppelverbanden en 14 tankers varen op de Blue Marlin de haven van Rotterdam binnen. (Foto Hans Heynen)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (53)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

  • buli demi

    Betreft : Shipyard, scheepsbouw, yachts sea, scheeps transport en scheep financieringen aangeboden tot 100%

    Ons bedrijf, UASS is in sectoren van de International Project financiering, projectfinanciering, Corporate Loans, Working Capital Sourcing, Private Equity Funding, alternatieve financiering, Investment Holding, geleased en Cash Backed bancaire instrumenten, Bankers Garantie, Banking Instrument Monetisatie , Private Placement, Handel Platform en Import-Export meer dan 33 jaar in Turkije en Azie.

    Voer de commerciële betrekkingen met het Verre Oosten en het verbeteren van de betrekkingen zijn zeer belangrijke onderwerpen voor ons. Daarom blijven we onze activiteiten meer dan 2 jaar in Thailand. Nu UASS. wordt beheerd door de tweede generatie van de familie. Onze missie is om in de eerste plaats richten op het onderhoud van de financiële behoeften van de bedrijven door middel van fondsen, buitenlandse / binnenlandse banken, financiële instellingen en multinationale investeringen agentschappen.

    WAAR BANKEN STOPPEN, BEGINNEN WIJ VERDER

    Wij bieden betrouwbare financiële oplossingen aan bedrijven binnen een breed spectrum van het eigen vermogen / vreemd vermogen van de internationale investeringen.
    Samen met tijdige en effectieve aanpak van de financiële ontwikkeling en lange termijn financiële behoeften van de bedrijven in de wereld, het is ook gericht dat de huidige lening / schuld positionering van de bedrijven zou worden gestructureerd parallel aan hun bedrijfsbeleid en ook in overeenstemming met de wereld conjunctuur.

    Samen met het Fonds vertegenwoordiging, UASS werkt samen met diverse beleggingsinstellingen waaronder banken en investeerders, beleggingsmaatschappijen en beleggingsfondsen.

    info@200000.eu

  • buli demi

    Wij zoeken nog in de scheep wereld scheepsbouw, shipyard, yachts sea, scheeps bedrijven financiele injectie zoeken. Als er serieus geinteresseerder zijn horen we graag mail naar info@200000.eu

  • edgar

    nou bjorn jij laat dus HELEMAAL niks bouwen.en voor ex,bij die contracten tekenen ben je zelf bij.je kan wel tekenen,maar de meeste kunnen nie rekenen.jy ook niet!!!

  • van bussel

    beste mensen.
    Ik lees met verbazing uw reacties ten opzichten van VEKA. ik snap niet waarom mensen zeker als dit anoniem is zo durven te schrijven.Wij van jero-group waren een redelijk goedlopend bedrijf wat in handel en binnenvaart aktief was.ons bedrijf investeerde in schepen en exploteerde ook zelf ook een paar.Daarna bouwden we samen met VEKA nieuwe schepen (er gingen geruchte over rare bijrekeningen) wij hadden bijrekening van 8000€ en deze werd door peter verscheurd ivm zoals hij dit noemden (prettige samenwerking).Toen ging het mis met mijn leven door omstandigheden die volledig aan mij te wijten waren.Ik raakte aan lager wal.en mijn bedrijfvoering stokte.Ik werd opgenomen in klinik .de eerste bezoeker die uit china kwam was Peter versluis. Daarna heeft VEKA zich 2,5 belangeloos bezorgt om komplete bedrijsvoering van mijn bedrijf .6 maanden heb ik thuis gezeten en daarna nog 1jaar beetje bij beetje weer aan het werk.Dag en nacht stond VEKA er voor ons klaar met raad en daad. daarna toen ik zelf weer aan het roer stond.kwamen we tot conclusie dat door de crisis en meerdere oorzaken bedrijf niet meer levensvatbaar was.Dit betekende dat.VEKA 2,5 voor niets had geinversteerd en nu complete afwikkeling bedrijf op zijn dak heeft. zulke dingen worden niet verteld maar afschieten van hoge bomen is zo makkelijk. mensen kijk in de spiegel en besef dat jullie zelf enorm graag allemaal in die hype wouden geloven en dat de meeste vergaten om realistie,s tegen jullie inversteringen aan te kijken en allemaal boven onze stand gingen leven.
    ik zeg: Peter ik zal wat jij voor ons gezin hebt gedaan noooit vergeten............

  • Ex

    Wie weet het verschil tussen de maffia en vaka . Bij de maffia is er nog wat geregeld. Je loopt binnen voor 1 schip en je gaat naar buiten met 3 contracten voor 3 schepen in de hoop dat je snel op je bek gaat dan neemt Veka het weer over onder het mom van we helpen je ja dat doen ze ook maar voor de rest van je leven naar de klote . Oja je moet dan ook als wal Kaptein aan de bak of op kantoor bij Veka !!! ...

  • h leegwater

    lorenzo dat geeft zekers aan dat je wat verkeerd doet als je op deze manier je bedrijf draaiende moet houden,als je je ouders terug moet halen van de wal.
    het neemt niet weg heb respect voor de scheepseigenaren zelf hoe ze proberen overeind te blijven,maar aan de andere kant denk ik ja dan doen we toch echt iets niet goed als we op deze manier door moeten gaan.
    Het gaat er bij mij gewoon niet in als ik om me heen kijk op de rijn met al die dure mooie schepen,koppelverbanden de een nog luxer als de ander ook tankers dat we slecht geboert hebben de laatste jaren.
    Kijk we hebben het over over capaciteit,maar zijn we zelf daar niet mede verantwoordelijk voor hoorde paar jaar terug berichten van scheepseigenaaren die voor de lol maar even vijf casco,tjes erbij bestelden voor de handel.

  • lorenzo

    @ leegwater, Man toch geen familie bedrijf meer, ha ha dat is echt lachwekkend, vertel mij dan waarom er nog zoveel schepen rondvaren die de eigen ouders terug van de wal moet halen om mee te varen om personeelskosten te besparen, maar ik spreek over generaties en niet over twintig jaar haal het groen vanachter je horen en kom dan terug meepraten!!! Ho ja inderdaad er zullen mensen van buitenaf het overnemen maar pas wanneer het familiebedrijf uitgemelkt is en de zaken gevuld hebben, en weet u wat? u hebt gelijk blijf maar op u droomwolkje zitten we spreken elkaar over vijf jaar wel terug, als het nog zo lang duurt!!!
    Verder wens ik u het allerbeste en gaat met u hierover geen discussie meer aan het gespreksniveau lig mij te laag en erg kortzichtig.

  • h leegwater

    en lorenzo je moet begrijpen dat de binnevaart geen familiebezigheid meer is maar dat er steeds meer buitenstaanders het gaan overnemen van die familiebedrijven die al generatie,s lang meedraaien in deze tak van transport.
    Als er geld verdient wordt ja dan komen er kapers op de kust dus wen er maar aan.

  • h leegwater

    nee jef je heb het niet bij het rechte eind heb zelf alles opgezet zonder hulp.
    En snap je ergens niet dat je zo zit af te geven op bepaalde mensen hier,geef mij een reden wordt je daar beter van.
    Iedere ondernemer is verantwoordelijk voor zijn eigen bedrijf of het nou goed draait of slecht.
    En als je al zolang rondvaar in de tankvaart geef mij nou eens aan waneer het dan wel goed is gegaan vaar zelf ook al vanaf 1992 in deze tak van binnenvaart,ik heb altijd aan moeten horen dat het zo slecht ging en slecht gaat worden.
    Onertussen varen ze allemaal met de nieuwste schepen over de rijn en zie je bijna geen enkelwandige oudjes meer rondvaren ondanks dat ze allemaal lopen te jammeren dat het zo slecht gaat.
    Kijk je kan de Veka voor van alles en nog wat beschuldigen maar deze jongens zijn gewoon slim en zijn echt niet afhankelijk van alleeen dat beetje tankvaart wat er op de rijn rondtuft.
    Je mag gerust een beetje trots zijn op wat ze in Holland op hebben gezet iets waar Holland wereldwijd bekend omstaat de scheepvaart en waar hun laten zien dat ze door grenzen te verleggen steeds meer laten zien dat we als Hollanders meer kunnen als alleen maar melk en kaas uitvoeren.
    En trouwens er zijn genoeg andere bedrijven die ook actief zijn in de tankvaart waar ze ook de tankers in bosjes aanbieden zoals de lieden uit zwijndrecht en zo als je het dan toch zo wil spelen dan moet je ook hen aanpakken.
    Daar zitten zeer zeker ook voorbeelden tussen hoe het eigenlijk niet moet.
    Maar jef ik vaar lekker met me bootje en verdien gewoon me centen en daar ben ik dankbaar voor en niemand kan in de toekomst kijken toch wat het allemaal zal brengen latenw e hopen voor een ieder veel goeds
    ok jef ga je goed en zoek nog een goeie schipper met c certificaat je kan zoi beginnen ha ha

    grtz urker

  • jef

    Beste H Leegwater, Wat ik uit uw reactie kan uitmaken is dat u hoogstwaarschijnlijk ook één van de zovelen bent die kunstmatig door het hier bovenvermeld bedrijf aan eigen middelen werd geholpen zoals het grootste deel van hun klanten!
    Als u aan deze prijzen nog winst kan halen moet u regelmatig onder zeil varen want mijn bunkerboer moet ik zelf betalen. Ik zit al heel wat jaartjes actief in de tankvaart en heb ups en downs gekend maar uit een crisis als deze die veroorzaak is door overcapaciteit/concurrentievervalsing zie ik maar één uitweg en dat is de rotte appels uit het circuit halen.

  • lorenzo

    Aanpassing van vorig geplaatst reactie, voorlaatste zin
    en (WIE) wordt daar beter van?

  • lorenzo

    @ Leegwater.Volgens mij begrijpt u het niet helemaal
    Ik ben ook voor een vrij onderneming en vecht ook om het mijne boven water te houden maar dan wel met de zelfde speel regels voor iedereen in de sector.
    1. NL staat laat toe dat er oneerlijke concurrentie is in eigen land en tegenover de anderen Europese lidstaten.
    2. Ondernemers die al meerdere generaties iets opgebouwd hebben kunnen alleen maar toe kijken en de financiële verplichtingen na komen anders zijn ze hun bedrijf kwijt.
    3. De zogenaamde ondernemers die een nieuwbouw gefinancierd gekregen hebben door allerlei praktijken van zogenaamde contracten van bevrachtingskantoren die samenwerken met bepaalde banken die dat ondersteunen zijn al jaren failliet maar worden door de banken boven water gehouden omdat er bij dit soorten ondernemingen toch niks te halen valt moeten ze dan ook niks terugbetalen en kan dan ook 50% goedkoper varen.
    3. Het mooie resultaten hiervan gezonde ondernemingen gaan kapot en de overgefinancierde schepen blijven varen tegen elke prijs die zeker niet kostendekkend is.
    4. Die nieuwe casco\'s door wie worden ze gekocht denkt u? Ik weet het antwoord al een gezonde ondernemer gaat er zeker niet aan beginnen, de gevolgen daarvan mag u zelf invullen !!!!
    Maar gaan jullie maar zo door en de geschiedenis zal zich herhalen gezonde ondernemingen zullen dan opgekocht worden voor een prikje door multimodaals en zo kan de vrije markt laag gehouden worden en wordt daar beter van?
    Dus ik respecteer en begrijp heel goed de ondernemers die volgens u niet zo moeten zeuren.
    Met vriendelijke groeten.

  • h leegwater

    ja jef run een tanker en probeer er wat van te maken en dat lukt zeker als je gewoon normaal doet in deze tijden dus geen dure auto,s of wet ik wat maakt eigenlijk niet zoveel uit dat moet een ieder voor zich zelf weten toch.
    Maar vind het wel erg kort door de bocht wat ik hier lees,ik zie het zo ondernemen is risico,s pakken voor de een pakt zoiets goed uit en voor de ander pakt het slecht uit dat is het leven zo zie ik het zelf.
    Wat mij opvalt is gewoon altijd dat gezeik in die binnenvaart kringen dat ze het zo slecht hebben.
    Kom van een vissersdorp Urk waar altijd keihard gewerkt wordt en waar door toedoen van EU en Den Haag de bedrijfsvoering van je schip bijna onmogelijk is geworden.
    Maar er is een wezenlijk verschil met de mensen in de binnen vaart deze mensen hoor je niet klagen ze vechten om er voor te zorgen dat hun bedrijf kan blijven bestaan deze mensen waardeer ik maar niet die jankerds die ik hier hoor zeuren en een ander gaan beschuldigen als het niet volgens hun wensen loopt in de bedrijfstak de binnevaart.
    Zou zeggen leef je eigen leven en mak er wt van en kijk niet altijd naar een ander dat die mischien wel eens wat meer kan verdienen als de ander.
    Nee ik zie het zwaar in met deze bedrijfstak als ik de vechtlust zie van bepaalde lieden hier.
    Maar ja ik kijk naar me eigen en ben tevreden met wat ik heb,en zal pakken wat ik pakken kan zo is het leven.

    grtz Urker

  • Peter Versluis

    beste en geachte heer/mevrouw,
    er werd mij verteld dat er nogal heftige reacties kwamen op dit forum van de Schuttevaer. Daar is inderdaad geen woord van gelogen. Ik ben niet zo van reageren op dit soort van forums en kan helaas niet ingaan op al uw mededelingen en reacties, dat zult u hopelijk begrijpen. Daar ik zeker niet onbereikbaar wil zijn voor iedereen die behoefte heeft om vragen te stellen of mij kenbaar te maken het er niet mee eens te zijn , zou mij ook gewoon kunnen bellen of mailen. Ik ga dan ook niet in op de inhoud van wat ik lees in openbaar. Dat wil niet zeggen dat wij dat niet willen en kunnen maar daar schieten u als wij niet veel mee op. Ik geef u mijn persoonlijke telefoonnummer en mijn mailadres zodat u een bericht achter kan laten zodat ik dan terug kan reageren en inhoudelijk met u een verstandige dialoog en analyse aan kan gaan die zakelijk en normaal met naam en toenaam gevoerd kan gaan worden. mijn telefoonnummer is 06-53230568
    of email : pve@veka-group.nl
    een afspraak maken kan ook en kom ik graag bij u of u bij ons langs. na dit bericht ga ik dan ook verder niet reageren als persoonlijk contact wat u met mij kan leggen. Als u behoefte hebt om met elkaar te komen kan dat natuurlijk ook , want dan zouden we gezamenlijk u graag te woord staan. afwachtend van uw reactie , met vriendelijke groet,
    Peter Versluis / VeKa Group.

  • Frans

    Laurens, hoe kun je samenwerken met iemand die zijn financiele verplichtingen niet moet nakomen ,geen aflossing en zelfs geen rente betaald?
    Als we dit morgen allemaal op deze manier zouden mogen kunnen we aan de huidige tarieven misschien rondkomen.
    Geen enkele normaal ondernemer kan aan de huidige vrachtprijzen zijn schip drijvende houden.

  • Laurens

    Als een ieder die hier loopt te schreewen eens logich nadenkt!!!! Het kan wel zo zijn dat VEKA deze casco´s heeft laten bouwen cq. hierheen heeft getransporteerd, er is toch door ÈÈN en ANDERE maloten een contract getekend en opdracht voor gegeven. VEKA zal mijn vriend ook niet worden, alleen men loopt telkens over dingen te zeiken die maar deels waar zijn. Begin bij het begin, en ga dan verder zien hoe de vork in de steel zit, maar dram niet zo door, er wordt en kan niets worden veranderd. Jullie geloven toch zeker zelf niet dat er ooit een goed casco wordt verrot geknipt. HALLOW, wordt wakker, de schippers zouden meer moeten samenwerken en niet alles wegvaren voor een appel en een ei. Dan komt het goed, laat die casco´s gaan en begin met elkaar iets op te starten.

  • bjorn

    h leegwater ! dus kan voor een stukje waar zijn !
    ik laat morgen 5 goedkope tankers bouwen bij veka of andere werf en ik ga naar u bevrachtingskantoor en ga dan vragen ik wil die zelfde reizen doen maar voor €500 minder ! die onderneemt dan goe !
    begrijpt u dan egt niet dat er een over capaciteit is in de binnenvaart!!!
    maarnee versluis laat maar nieuwe schepen komen er zijn er nog niet genoeg .
    je moet maar eens een binnenvaartkrant openen per krant staat minimum 2 nieuwbouw tankers in ! goed bezig

  • Coen witjes

    @steen wat snap ik niet dan?

  • jef

    @ Bertus & Leegh...water,
    Het is inderdaad een VICIEUZE CIRCEL!
    Ondernemen is risico nemen.
    Als ik morgen zonder één Eurocent onderneem heb ik geen enkel risico en van dit soort zitten er enkele honderden in mijn vaarwater!
    En u heeft gelijk, lukt het niet pech, maar dan moeten ze hun miserie naar de sloop brengen en een ander niet laten opdraaien voor hun heldendaden.
    Voor Leegwater, ik zou graag gepubliceerd zien hoe u uw bedrijf rund in deze tijd? Als u een bedrijf hebt tenminste, wat ik betwijfel.

  • Duh!

    Probleem is niet de aanbieder van de schepen maar de schipper die de schepen koopt.
    2e probleem is de bank die de schipper laat varen als die technisch failliet is.
    3e probleem is, geen handhaving als de schipper onderbemand rondvaart.

    Ennn heer Leegwater, een keihard charter is boterzacht. Je wordt er gewoon uitgeflikkert en er is niets wat je er tegen kan doen.

  • h leegwater

    niemand verplicht je om een schip te kopen,kijk op de binnenwateren toen de bomen in de hemel rijkten hoorde je niemand over al die glimmende mooie schepen.
    maar nu het slechter gaat dan komt het modder gooien naar boven,je ben toch ondernemer genoeg om zelf in te schatten wat kan en niet en dat ook voor de langere termijn.
    Als ik een tanker zou kopen zou ik er minimaal een keihard charter bij een gerenomeerde partij bij zoeken zodat ik gedekt ben voor minimaal vijf jaar.
    Door de wildgroei van bevrachters en malafide tussjongens is het werk wat normaal door een paar grote jongens werd verdeelt mede dankzij de grote olietraders verdeelt om let op wat het spreekwoord zeg zaai onrust de verdeel en heers techniek toe te passen.
    Vind het totaal de schuld niet van Veka dat het slecht gaat niemand verplicht je om een schip te kopen bij veka je kom toch ech zelf om zo,n bootje in werkendam.
    Ikz ie het zo heb zelf ook een tanker maak wat je er van kan maken vaar al twintig jaar in de tankvaart het heb nog nooit goed gegaan hoor altijd dat het slecht gaat ondertussen is de hele Rijn vergeven met allemaal nieuwe schepen en ze varen allemaal dus ergens blijf er geld hangen maar niet bij Veka zoek dat maar eens uit denk dat als dit bovenkomt de markt ook beter zal worden en er moeten even een paar bevrachtertjes onderuit gaan zodat de echte sterke partijen overblijven dan verdienen we allemaal weer een normale boterham rijk wordt je er toch niet van

  • h leegwater

    petertje heb respect voor je wat je allemaal durft en onderneemt laat die anzijnzeikers lekker in de prut zakken.
    je was effuh aan boord van de week bij mij was egzellig met die lui van het ministrie van economische zaken.
    je heb ze effuh goed duidelijk gemaakt dat ze eens wat meer voor de binnnevaart en visserij moeten gaan doen oerhollandse bedrijfstakken.

  • Bertus

    Stelletje huilers!.....ondernemen is risico nemen!
    Lukt het niet pech!! dan hadden we allemaal voor een baas moeten gaan werken, die op zijn beurt weer risico neemt! het is een visueuse cirkel!Het hele leven bestaat uit 1 groot risico! passen jullie op bij het oversteken!!!!!

  • bjorn

    de banken en veka moesten zich schamen !!!!!!!!
    het gaat al zo slecht in de binnenvaart en wat doen ze , hooo laten we nog paar pontons schepen komen van china ! lekker goedkoop !
    en er zijn nog altijd domerikken bij die dit willen kopen ! laat ze stikken in die casco\'s!
    als niemand meer van die rotzooi ga kopen zal er wel eens een lampje branden van ola er zijn er teveel van! nee laten afbouwen maar, en met € 4 naar de moezel, brood en water fretten! schaam jullie ! veka goed bezig zou ik zegge ! de steun van de binnenvaart . niets steun gewoon de mes in de rug daar zijn jullie goed in !!!!!!!!!!!

  • jdv

    Ik vind het heel erg dat er mensen zijn die dit nog toejuichen.
    Als je één grammetje verstand zou hebben verkoop je zulke flauwe kul niet!

  • bartje

    Ik zie het al!!!
    Veel mensen die het niet kunnen hebben dat er iemand zo handig is geweest om heel veel geld te verdienen.
    Wij hebben toch met ons volle verstand een onderneming?? Dat heeft peter ook.
    Al die nieuwbouw schepen zijn toch met het volle verstand gebouwd, de contracten zijn toch met het volle verstand ondertekend???
    Dan moeten we nu niet iemand de schuld gaan geven of voor rotte vis gaan uitmaken omdat hij er toevallig z\\\'n geld mee verdiend.
    Als er iemand hard en veel werkt mensen, dan is hij het wel, dus hij verdiend een enorme pluim, en wij als schippers moeten nog maar eens achter ons oren gaan krabbelen of we het allemaal wel goed doen!!!
    Peter succes kerel ik heb er respect voor wat je doet!

  • Koot

    Meneer Godschalk: stop alstublieft weer met dat zinloze geneuzel van u!!
    Ga van de geraniums genieten,
    Ik heb zelf een groter ouder schip met nagenoeg geen hypotheek meer, maar heb van de bank 3 jaar geleden al te horen gekregen dat wat mijn onderneming betreft het plafond bereikt is, dus geen ruimte meer voor evt extra financiering.
    Dus motor kapot of andere grote reparaties betekend einde GEZONDE ONDERNEMING.
    En dan lees je dit weer, en zie je die lui met hun uitgestreken porum staan dan zou je dus in alle staten zijn.
    Allemaal mooi in zo\'n dubbelwandige beun zetten aflassen en laten afzinken.
    Misschien niet helemaal eerlijk, maar door zulke KL**tzakken zeker als VEKA maar ook door onze \"BANKEN\" gaan gezonde bedrijven zoals die van mij gewoon naar de klote.

  • Jan Godschalk


    Beste JdV

    Ik kan uwb agressie begrijpen, maar de overheid was niet de koper van al die nieuwbouw en heeft dit ook nooit gestimuleerd!

    Het is dus de ondernemer die dit zelf doet en dat ben ik met u eens: alle banken hadden er kennelijk geen zicht op en financierden maar raak, makelaars verkochten zoveel als mogelijk nieuwe schepen ( er waren immrs kopers te over)!!

    U als individuele ondernemer kunt/kon ook helemaal niet overzien wat de omvang van die nieuwbouw was en banken hadden dat kennelijk ook al niet; die zitten nu dus ook met de gebakken peren.
    Makelaars hebben vele mljn verdient en ( als ze tijdig zijn gestopt) hebben ze enorme buffers aan geldmiddelen.
    U mag raden WIE daarvoor gezorgd hebben.

  • jdv

    Dit spelletje blijft gewoon doorgaan.

    Voor mijn part de nieuwe waterweg een paar weken afsluiten en dat ze het in Den Haag maar oplossen. Als we hier niet tegenop komen blijven we nog jaren verder knoeien!
    Zij die dit veroorzaakt hebben moeten dit oplossen en de onvermogende, failliete avonturiers die toch alles ondertekenen wat men hen voorschotelt hun zogenaamde eigen schepen gewoon slopen. De markt vraagt geen overcapaciteit.

    Bepaalde banken en vooral de Nederlandse overheid zijn hier zwaar in de fout gegaan.

  • Jan Godschalk


    Versluis is "slechts" een van de vele handelaren in schepen en die hebben slechts één belang en dat is HET VERKOPEN van schepen in dit geval. En de invloed op de vrachtprijs zal hen worst zijn.

    Dat er al overcapaciteit is en deze casco die overcapaciteit enkel vergroten laat hen ook koud.

    Feit is ook, dat bij de huidige stagnatie van de economie, met al navenant slechtere vrachtprijzen, deze extra tonnage geen bijdrage levert aan verbetering.

    En inderdaad zullen er ongetwijfeld "slachtoffers" worden gevonden die deze t.z.t. afgebouwde casco's wel willen kopen.

    En "die banken"? Nou die hebben die "krengen" gefinancierd en BETAALD ( voor hun klanten ) en willen die dingen dus graag wel in Nederland zien te krijgen en daar wist VEKA wel een oplossing voor; mogelijk dat die bank/banken die casco's namens "hun cliënten"door hebben verkocht aan een "bieder"

  • Steen

    @coen witjes ik geloof, dat jij het niet helemaal snapt...

  • lorenzo

    Wat een schande wanneer gaan de ondernemers eens wakker worden en zich eindelijk aansluiten bij een organisatie om dit soort praktijken te stoppen, waarom is er geen wetgeving of regeling over de overcapaciteit die bestaat namelijk wel bij andere sectoren WAAROM LATEN JULLIE DIT GEBEUREN, WAKKER WORDEN!!!!!!!

  • coen witjes

    lieve mensen ik ken die veka alleen maar van de autosport maar toch knap dat je zoveel mensen zo gek krijgt dat ze geld aan je doneren!
    En laten we met zijn alle niet gaan mopperen,want welk groot project dan ook! nodig of niet nodig (lees betuwelijn enz) levert veel werkgelegenheid op!!

  • Berend

    Ook al zou er geen casco verkocht zijn dan zeggen ze natuurlijk toch dat 70 % verkocht is, niet alles natuurlijk. Kan waar zijn natuurlijk, maar ze zullen nooit zeggen "we raken ze aan de straatstenen niet kwijt". 70 % al verkocht dan zijn er altijd mensen die zich afvragen of ze dan toch maar gauw dat casco kopen wat nog over is......

  • harm

    dus als de bank vraagt om 16 casco's te halen dan doe je dat?? wat is dat voor kul redenering welk belang heeft de bank bij nog meer tonnen in de markt die geen rente of aflossing op kunnen varen?
    Volgens mij zit hier een groter plan achter om totale grip op de gehele markt te krijgen. Een paar jaar een "durfondernemer" erop zetten en dan na vijf jaar het schip voor een dumpprijs terugnemen omdat de markt toch wat tegenviel
    (wel even de restschuld afbetalen door de komende 30 jaar voor niks aan boord te zitten)ik zeg VEKA bendakt voor het naar de knoppen helpen van de sector we hadden het allemaal goed kunnen hebben maar u moest zonodig "tegen de stroom inzwemmen" maargoed zolang er mensen intrappen en handtekeningen zetten kan dit dus voort blijven bestaan

  • bolletje

    Man wat ben ik blij dat ik jaren geleden geen nieuwe tanker wilde, zodra we deze die we nu hebben vrij is dan stop ik met het zelfstandig zijn.
    De tankvaart vloot is helemaal naar de klote net als de markt van aanbod van werk.
    de vieze spelletjes van de handelaren in schepen die het voor elkaar krijgen om schepen te laten varen met 5 tot 14 eigenaren,en een schippertje die aan boord moet wonen anders kan het niet uit. BAH!!!!

  • harry

    Het kan niet anders dat er dit jaar nog bevrachters en eigenaren van schepen gaan sneuvelen,als je ziet wat er in de tankvaart de laatste jaren betaald word en de steeds duurdere gasolie dan weet iedereen dat het niet op te brengen is.En die mooie bevrachtingscontracten hebben ook geen waarde als de bevrachter omvalt(tankvracht-oeltrans-ruudtrans)niet dat het een schande is maar dat is dankzij de banken die de dubbelwandige vloot recht houd,daar is toch niks te halen.En met een enkelwandig schip met weinig of geen schuld krijg je bij de bank helemaal niks meer voor mekaar,die pakken ze meteen omdat daar meestal nog wat te halen is.Bedankt BP met je gelul in de markt.En de cowboys die voor de bank varen succes ermee,maar ik ga daar niet aan mee doen.

  • ton

    In opdracht van de banken ,als dit klopt zijn de boven genoemde banken nog dommer als ik dacht.Ze helpen hier niemand mee ook niet zich zelf.O ja alleen Veka.

  • sjaak

    ik denk dat agent 007 ons enkel nog kan redden .
    die maakt ook korte metten met de mafia.

  • dude

    Tegen de stroom inzwemmen!! bij vissen betekend dat,dat de klein en zwakke vissen doodgaan en de VEKA vissen groot sterk en er dochters komen. De dochters gaaan weer met de stroom mme en zo begint de cyclus opnieuw. De vette VEKA vissen blijven stroomopwaarts om te genieten van hun vergeetachtige vissen leven.

    Met een knipoog

  • jef

    @ Bewondering. Ik heb geen bewondering voor mensen die onzin uitkramen zoals U!
    Ik noem wat u zegt een topondernemer een schaamteloze kerel, het laagste van het laagste en hoop dan ook dat hij zo snel mogelijk het deksel op de neus krijgt.

  • Bewondering

    Ik kan niets anders zegen dat dhr. Peter Versluis een topondernemer is! Een ieder met kritiek gunt een ander geen succes of istleurgesteld in wat hij of zij tot op heden zelf heeft bereikt. Niemand moet klagen over dat het over de rug van hardwerkende mensen gaat want ik neem aan dat iedereen er zelf met zijn volle verstand een handtekening onder zet als ze een project willen opstarten. als het niet kan is dat niet het probleem van Peter Versluis, maar dat van het \"slachtoffer\" die zelf niet heeft doorgeleerd en/of slechte adviseurs heeft gehad. Ik ken de beste man niet eens maar heb nu eens respect voor de echte ondernemers mensen! misschien leren we er nog wat van. Ik hoor niets anders dan klagende mensen, want wat gaat het toch allemaal slecht! Misschien toch beter moeten opletten vroeger op school? Je kán namelijk wel een paar centen verdienen in de scheepvaartwereld.

  • henny

    @piet, ken je het gezegde: de een zijn brood is de ander zijn dood. Begrijp me niet verkeerd, ik gun ieder al het succes van de wereld. Maar je kunt nu wel gaan zaniken dat ze die schepen in de vaart gaan brengen, maar al die hardwerkende ondernemers hadden 5 jaar geleden al moeten stoppen met bouwen

  • Piet

    @Henny, jij snapt er niets van. Maar Veka slaat er een slaatje uit, dat zeg ik je over de rug van hardwerkende mensen.

  • Duh!

    Als je niet terug kan dan moet je vooruit vluchten en het beste hopen.

    Je presenteert jezelf dan natuurlijk als een durf ondernemer en wieweet heb je geluk!

  • henny

    Diegene die deze zooi in eerste instantie besteld had was dus niet op de hoogte. Dat veka hier handel van weet te maken is gewoon slim. Laat alle idioten maar lekker bouwen. Ik stap wel aan boord bij diegene die het meest betaald.

  • arie

    Misdadig is het enige woord wat bij me opkomt na lezen van dit artikel.

  • schiploos

    Hoera eindelijk onze 2jaar oude schip naar de museum brengen de ing en abn amro schepen gaan eindelijk het werk overnemen, dit is uiteindelijk het startpunt van NEDERLAND DOET.
    de Nederlands scheepvaart museum is nog leeg, maar arzelje niet lang!de groetjessssss

  • Guus

    Heren dit heet strategie, wat Veka hier doet is gebruik maken van de media en ons mensen op het verkeerde been zeten door te roepen dat het van de bank moest, dit is geheel niet het geval de banken hadden uit een faillissement een aantal casco\'s over en Veka zag een kans hier geld van te maken en de overige bedrijven binnen zijn groep van werk te blijven voor zien zodat zijn eigen hagje (voorlopig)gered lijkt te zijn.
    Met vriendelijke groet,

  • jdv

    Zulke gasten worden dan nog geroemd ook, MAN,MAN,MAN!
    Door schaamteloos te zijn kom je blijkbaar overal ook hier in Nederland.

  • b.v.nes

    veka haalt schepen op verzoek van banken , dat wil dan zeggen banken maken onze hard werkende tak ook tot een enorme duren hobby ,de meeste kunnen geen behoorlijk loon betalen, gek he dat er geen hond meer gaat varen.wat wel jammer is want varen blijft mooi.degene die dit allemaal verzinnen die willen steeds meer incl de banken, probeer is een oplossing te vinden om alles op de rails te krijgen. dan krijgen jullie allemaal een 10 en een bank vooruit.aan het salaris zal het niet liggen dat hebben jullie wel geregeld. maar woordjes als principe,elkaar iets gunnen,eerlijkheid,dat hebben jullie vast wel geleerd.en het verhaal van tegen stroom in zwemmen, dat is niet voor de mensen die hoog op de troon zitten,die zitten droog en laten nu een waterval val naar beneden vallen knap he,ik vindt dit triest dat dit zijn gang maar blijft gaan, we weten het , vroeger werdt er met varen geldt verdient en nu alleen aan het varen,ik blijf van jullie houden, liefde is blind maar na 45 jaar varen gaan je ogen open en dan is het telaat, ik heb gelukkig nog een mooie tijd op het water gekent maar wat er nu allemaal gebeurt jammer. het zal een mooie zomer worden.

  • Fons

    tegen de stroom in zwemmen , wil zeggen een put graven en kopje onder gaan ...alleen Veka wordt er beter van

  • Bevrachter

    Zullen we het rapport van de ING maar een beetje aanpassen, evenwichtige markt 2017 herstel 2019!

Lees ook

Schuttevaer.nl gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën (cookies) onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren. Meer informatie hierover vindt u in ons cookie-statement.