‘Wij zijn de ANWB op het water’

Het is rustig op het terrein van Wetering Rotterdam Shipyard. ‘En dat is maar goed ook’, zegt manager Martin Luitwieler. ‘Des te minder mensen op de werf, des te meer werk, want wij werken hoofdzakelijk op locatie. Wij zijn de ANWB op het water.’

Wetering Rotterdam

Door Tobias Pieffers
‘Grootste verschil met andere werven is dat wij naar de klant gaan in plaats van die naar ons te laten komen. Per auto, boot of vliegtuig’, zegt Luitwieler. Wetering Rotterdam is een reparatiewerf die ‘afloat repairs’ verricht. ‘Schroefreparaties, motor overhalen, ankers wisselen, hele stukken scheepshuid vervangen, we doen het allemaal. Zolang het maar te water en boven de waterlijn is, is niks ons te gek.’ De kern van het bedrijf bevindt zich in Rotterdam vanwaar een reparatievloot heel Noordwest-Europa bedient. Niet dat daar de grens ligt, de serviceteams vliegen de hele wereld over. Zo’n 65 man hebben ze in dienst. Even bellen en ze komen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Wij zijn de ANWB op het water’ | Schuttevaer.nl

‘Wij zijn de ANWB op het water’

Het is rustig op het terrein van Wetering Rotterdam Shipyard. ‘En dat is maar goed ook’, zegt manager Martin Luitwieler. ‘Des te minder mensen op de werf, des te meer werk, want wij werken hoofdzakelijk op locatie. Wij zijn de ANWB op het water.’

Wetering Rotterdam

Door Tobias Pieffers
‘Grootste verschil met andere werven is dat wij naar de klant gaan in plaats van die naar ons te laten komen. Per auto, boot of vliegtuig’, zegt Luitwieler. Wetering Rotterdam is een reparatiewerf die ‘afloat repairs’ verricht. ‘Schroefreparaties, motor overhalen, ankers wisselen, hele stukken scheepshuid vervangen, we doen het allemaal. Zolang het maar te water en boven de waterlijn is, is niks ons te gek.’ De kern van het bedrijf bevindt zich in Rotterdam vanwaar een reparatievloot heel Noordwest-Europa bedient. Niet dat daar de grens ligt, de serviceteams vliegen de hele wereld over. Zo’n 65 man hebben ze in dienst. Even bellen en ze komen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer