Engelse vlagkotter PH-63 Soli Deo Gloria droog voor schroefreparatie

De PH-63 Soli Deo Gloria van De Boer uit Urk moest worden drooggezet vanwege schroefschade, die al voor Kerstmis was opgelopen. Daarom stoomde de boomkorkotter deze week van haar thuishaven Harlingen naar IJmuiden waar de 44,98 meter lange kotter op één van de hellingen werd getrokken van Scheepswerf Van Laar.

Eén van de grootste Engelse vlagkotters op het droge. (Foto Bram Pronk)
Eén van de grootste Engelse vlagkotters op het droge. (Foto Bram Pronk)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Engelse vlagkotter PH-63 Soli Deo Gloria droog voor schroefreparatie | Schuttevaer.nl

Engelse vlagkotter PH-63 Soli Deo Gloria droog voor schroefreparatie

De PH-63 Soli Deo Gloria van De Boer uit Urk moest worden drooggezet vanwege schroefschade, die al voor Kerstmis was opgelopen. Daarom stoomde de boomkorkotter deze week van haar thuishaven Harlingen naar IJmuiden waar de 44,98 meter lange kotter op één van de hellingen werd getrokken van Scheepswerf Van Laar.

Eén van de grootste Engelse vlagkotters op het droge. (Foto Bram Pronk)
Eén van de grootste Engelse vlagkotters op het droge. (Foto Bram Pronk)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer