Noordelijke scheepsbouw tussen hoop en vrees

Wat valt er te klagen wanneer toonaangevende werven in het Noorden de komende jaren vol zitten? Het orderboek van Royal Bodewes is zelfs tot in 2022 gevuld. Schijn bedriegt. Er wordt te weinig verdiend en geïnvesteerd. Nog altijd is de crisis niet bezworen. ‘Het blijft sappelen.’

De LNG-aangedreven Shetland, de derde cementcarrier die Ferus Smit aan het Winschoterdiep in Foxhol heeft gebouwd voor rederij Erik Thun AB. (Foto Loek Mulder)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Noordelijke scheepsbouw tussen hoop en vrees | Schuttevaer.nl

Noordelijke scheepsbouw tussen hoop en vrees

Wat valt er te klagen wanneer toonaangevende werven in het Noorden de komende jaren vol zitten? Het orderboek van Royal Bodewes is zelfs tot in 2022 gevuld. Schijn bedriegt. Er wordt te weinig verdiend en geïnvesteerd. Nog altijd is de crisis niet bezworen. ‘Het blijft sappelen.’

De LNG-aangedreven Shetland, de derde cementcarrier die Ferus Smit aan het Winschoterdiep in Foxhol heeft gebouwd voor rederij Erik Thun AB. (Foto Loek Mulder)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer