Weer marinebouw in Den Helder

Voor het ontwerp, de bouw en oplevering van een prototype expeditionair surveyvaartuig heeft Defensie Materieel Organisatie (DMO) een contract gesloten met Damen Shipyards Den Helder.

Het vaartuig moet over 18 maanden worden opgeleverd. Het prototype krijgt een lengte van 15,70 meter, een breedte van 4,18 meter en een gewicht van 24 ton. Beperkte afmetingen omdat het zeebodemonderzoekingsvaartuig mee moet kunnen in de davits van grote marineschepen zoals de Karel Doorman en Johan de Witt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Weer marinebouw in Den Helder | Schuttevaer.nl

Weer marinebouw in Den Helder

Voor het ontwerp, de bouw en oplevering van een prototype expeditionair surveyvaartuig heeft Defensie Materieel Organisatie (DMO) een contract gesloten met Damen Shipyards Den Helder.

Het vaartuig moet over 18 maanden worden opgeleverd. Het prototype krijgt een lengte van 15,70 meter, een breedte van 4,18 meter en een gewicht van 24 ton. Beperkte afmetingen omdat het zeebodemonderzoekingsvaartuig mee moet kunnen in de davits van grote marineschepen zoals de Karel Doorman en Johan de Witt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer