Damen gaat duikklokschip bouwen voor WSA Koblenz

Damen Shipyards gaat op de werf in Hardinxveld een nieuw duikklokschip bouwen voor het Wasser- und Schiffahrtsamt Koblenz. De aflevering staat gepland voor het derde kwartaal van 2020. Het nieuwe schip gaat de dan 57 jaar oude Carl Straat vervangen.

Het in staal gebouwde schip wordt 69 meter lang en daarmee 17 meter langer dan het huidige duikvaartuig. Het krijgt een dieselelektrische aandrijving die voldoet aan de EU Stage V-eisen en waarmee een snelheid van 13 kilometer per uur kan worden bereikt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Damen gaat duikklokschip bouwen voor WSA Koblenz | Schuttevaer.nl

Damen gaat duikklokschip bouwen voor WSA Koblenz

Damen Shipyards gaat op de werf in Hardinxveld een nieuw duikklokschip bouwen voor het Wasser- und Schiffahrtsamt Koblenz. De aflevering staat gepland voor het derde kwartaal van 2020. Het nieuwe schip gaat de dan 57 jaar oude Carl Straat vervangen.

Het in staal gebouwde schip wordt 69 meter lang en daarmee 17 meter langer dan het huidige duikvaartuig. Het krijgt een dieselelektrische aandrijving die voldoet aan de EU Stage V-eisen en waarmee een snelheid van 13 kilometer per uur kan worden bereikt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer