Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Nieuwe spits Fortitudo

STRAATSBURG

Met constructies en ander stukgoed dwars door Frankrijk, dat is de specialiteit van de Fortitudo. Deze nieuwe spits heeft onlangs voor haar ‘maiden voyage’ een trafo van 150 ton en een turbine van 38 ton via de haarvaten van het Franse vaarwegennet van Calais naar Straatsburg vervoerd.

1 / 1
Nieuwe spits Fortitudo

Nieuwe spits Fortitudo

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (10)
  • Hein Danser

    http://www.fluvialnet.com/murmures-actualites-vulu—rhenus-lance-une-barge-pour-colis-lourds-sur-le-reseau-a-petit-gabarit/11923 Hier is de loopbrug weggehaald

  • Henri Derksen

    Hmm, wat doet men met die loopbrug over het ruim in de lengterichting wanneer de lading echt 4,59 meter breed is?
    Voordeel is wel dat hij bredere lading aan kan dan een traditionele spits.
    En zijn die Franse kanalen echt 2,70 meter diep, want ik tel nogal wat witte blokjes bij de ijkschaal. Veel vrijboord is er dan ook niet meer. Ik dacht dat 1,80 meter diepgang toch wel het maximale was. Regelmatig zelfs nog minder als ik de stremmingsberichten leest. Een CvO Rijn zit er zeker niet in volgens mij.
    En Zone 2 (WesterSchelde) is ook nog maar de vraag. De tijd zal het leren hoe levensvatbaar dit model zal blijven.
    Nautische groet van Henri.

  • W de Wijs

    Ik vermoed dat dit schip speciaal gemaakt is om (extreem) zware stukken te vervoeren en een nuttige aanvulling kan zijn op de bestaande vloot. Ik vind wel gelijke monniken gelijke kappen betreft de technische eisen (die komt er in NL niet doorheen..)maar ben voorstander voor soepele en praktische regels. Hij vaart onder Franse vlag dus waarschijnlijk zwaar gesubsidieerd (maar hierover is geen informatie in het artikel…), een NL schipper (of bedrijf) is dan weer in het nadeel want die krijgt niets. Is waarschijnlijk wel rendabel te exploiteren dus een uitzondering op de regel.

  • mieke Kuipers

    Een flop, Een reis en men geeft het op. Kan niet naar voren om vast te maken.

  • H.A. Hoogeveen

    ligt het nu aan mij of zie ik geen woning. Dat wordt iedere avond een hotel pakken. hahahahaha

  • j Teunisse

    Vroeger ging het ook. Was de gedachte. Misschien volgt een camper het schip?

  • P.C. van Zwol

    Gangboorden van 22,5 centimeter ?

  • C.J.J le Sage

    Goed die vooruitgang maar vraag me af wie wil hier op werken en wonen.Zal geen massale vervolg hebben.

  • A. Elzinga

    1 brok techniek en vernieuwing, wow 🙂

  • a.o stienstra

    Casco gebouwd in Frankrijk , afgebouwd in Duisburg voor zover mij bekend

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook