Enorme verschillen prijzen sloopstaal

De prijzen die door de zogenaamde ‘cash buyers’ in India, Pakistan en Bangladesh worden betaald liggen veel hoger dan in Europa. Begin oktober werd een nieuw record bereikt: 502 US$ per ton.

Dat bedrag werd in India betaald voor bijna 16.000 ton staal van het MSC containerschip Koroki, eigendom van Costamare. De prijs zou volgens shipbroker Braemar zijn beïnvloed door de grote, 60 ton zware schroef. Breamar zegt te verwachten dat de komende maanden prijzen van rond de 480 US$ betaald zullen worden. Gemiddeld liggen de prijzen in India, Pakistan en Bangladesh nu nog rond 400 tot 450 dollar per ton. Zo meldde het platform Fairplay dat twee Aframax tankers en een cement carrier in India werden verkocht voor prijzen tussen 420 en 445 US$ per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Enorme verschillen prijzen sloopstaal | Schuttevaer.nl

Enorme verschillen prijzen sloopstaal

De prijzen die door de zogenaamde ‘cash buyers’ in India, Pakistan en Bangladesh worden betaald liggen veel hoger dan in Europa. Begin oktober werd een nieuw record bereikt: 502 US$ per ton.

Dat bedrag werd in India betaald voor bijna 16.000 ton staal van het MSC containerschip Koroki, eigendom van Costamare. De prijs zou volgens shipbroker Braemar zijn beïnvloed door de grote, 60 ton zware schroef. Breamar zegt te verwachten dat de komende maanden prijzen van rond de 480 US$ betaald zullen worden. Gemiddeld liggen de prijzen in India, Pakistan en Bangladesh nu nog rond 400 tot 450 dollar per ton. Zo meldde het platform Fairplay dat twee Aframax tankers en een cement carrier in India werden verkocht voor prijzen tussen 420 en 445 US$ per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer