Padmos levert zesde Franse sleper op

Machinefabriek Padmos in Stellendam heeft de ASD-sleper TSM Drenec opgeleverd aan de Thomas Services Maritimes (TSM) Group uit het Franse Rouen.

Padmos levert zesde Franse sleper op

Padmos is succesvol met de bouw van dit type sleper, waarvan er op rij nu al zes zijn opgeleverd. Je zou het niet verwachten van een werf die als reputatie heeft een specialist te zijn op het gebied van de bouw van vissersschepen. Maar toch kan Padmos de Franse TSM Group al sinds 2012 tot de trouwe klanten rekenen als het gaat om deze azimuth stern drive (ASD) havensleepboten met een trekkracht van 33 ton. Als eerste werden in 2013 de TSM Albatre en TSM Bréhat opgeleverd. In 2015 volgden de TSM Chausey en TSM Molene en in 2016 de TSM Loch. En nu is het de beurt aan de TSM Drenec. Een woordvoerder van Padmos zegt hierover: ‘De Fransen zijn heel enthousiast over dit type sleper en we hopen er in de toekomst nog meer te mogen bouwen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Padmos levert zesde Franse sleper op | Schuttevaer.nl

Padmos levert zesde Franse sleper op

Machinefabriek Padmos in Stellendam heeft de ASD-sleper TSM Drenec opgeleverd aan de Thomas Services Maritimes (TSM) Group uit het Franse Rouen.

Padmos levert zesde Franse sleper op

Padmos is succesvol met de bouw van dit type sleper, waarvan er op rij nu al zes zijn opgeleverd. Je zou het niet verwachten van een werf die als reputatie heeft een specialist te zijn op het gebied van de bouw van vissersschepen. Maar toch kan Padmos de Franse TSM Group al sinds 2012 tot de trouwe klanten rekenen als het gaat om deze azimuth stern drive (ASD) havensleepboten met een trekkracht van 33 ton. Als eerste werden in 2013 de TSM Albatre en TSM Bréhat opgeleverd. In 2015 volgden de TSM Chausey en TSM Molene en in 2016 de TSM Loch. En nu is het de beurt aan de TSM Drenec. Een woordvoerder van Padmos zegt hierover: ‘De Fransen zijn heel enthousiast over dit type sleper en we hopen er in de toekomst nog meer te mogen bouwen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer